Zabtej - mindenütt ezzel találkozunk, de egészséges igazából?

2018-03-12

A zabtej Londonban egyre több egészségtudatos kávézó menüjén tűnik fel, amit elsősorban semleges íze miatt szeretnek a kávéimádók.

Sportkártya
hirdetés

"Krémes, de nem nyomja agyon az italt" - mondja, aki már próbálta. Kávéba ugyanúgy használható, mint a klasszikus tej, de sütésnél nem árt az óvatosság, mivel kémiai összetétele más, mint a tehéntejé.

Az egyik legnagyobb előnye, hogy otthon is könnyen elkészíthető. A hozzávalók sokkal olcsóbbak, és gyorsabban is kész van, mint mondjuk a mandulatej. Ha saját magadnak készíted el, akkor ráadásul biztos lehetsz benne, hogy a legfrissebb hozzávalókat találod meg benne, és nincs benne semmilyen olyan összetevő, amit te nem fogyasztasz szívesen.

A zabtejben ugyan kétszer annyi kalória és szénhidrát van, mint a mandulatejben, de rostokban is nagyon gazdag, és glutén-, szója- és zsírmentes. Azt viszont nem árt tudni, hogy a zabban lévő protein olyan hatást vált ki, mint a búzában lévő, így gyomor-irritációt okozhat, pláne, ha olyan nagy mennyiségben fogyasztjuk, mint amennyi a zabtejhez kell. Érdemes kisebb adagokkal kezdeni, és megnézni, hogyan reagálsz rá.

Ha szeretnéd magadnak elkészíteni, az alábbi videóban megnézheted, milyen egyszerű. Íme, a recept:

Hozzávalók:

1 bögre hengerelt zab (gluténmentes, ha érzékeny vagy)
3 bögre szűrt víz
egy csipet só (opcionális)
vanília ízesítés (opcionális)

Elkészítés:

1. Keverd össze a hozzávalókat, amíg lágy, egyenletes állagúak nem lesznek.
2. Szűrd át egy konyharuhán.
3. Hűtőben tárold legfeljebb egy hétig.

A videót IDE kattintva nézheted meg!

Forrás: mindbodygreen



Címkék: recept zabtej


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás