Újulj meg új szokásokkal!

Tavaszi megújulás étrendváltoztatás és új edzésprogram nélkül

2017-04-25

Szerző: fittanya.hu

Itt a tavasz, lassan az áprilisi tél is messzire húz, egyre többet süt a nap, egyre kevesebb ruha kell, és egyre többször hallod, hogy ideje méregteleníteni, mert jön a bikiniszezon. És miközben ez talán az egyik legszebb időszaka az évnek, hiszen sorra zöldülnek a fák, pezsdül a fű, nyílnak a virágok, az ember is motiváltabb. Mégis sok negatív energia is körülvesz minket, hiszen hosszú volt a tél, nehéz átkapcsolni. Szerencsére a nehézségeket lehet kezelni, és a jó hír: nem kell drasztikus diétába vagy léböjt kúrába fognod azért, hogy energikusabb legyél.  

Sportkártya
hirdetés

Mert jól érezni magad a bőrödben többről szól, mint folyamatosan azt lesni, hogy egészséges-e az étrendet, és számolni a sorozatokat az edzőteremben. Persze az egészséges életmód, a jó táplálkozás és a sok mozgás alapvetően járul hozzá a tested egészségéhez, de ezt sokszor egyszerűbb mondani, mint csinálni.

Ne hagyd, hogy a tökéletesség hajszolásában tönkremenj, inkább próbálj ki valami újat, és kezdd az alábbi öt apró szokással, melyek élvezetesek és beiktathatóak a jelenlegi életritmusodba. Meglátod, milyen hamar jobban érzed majd magad!

 

1. IGYÁL TÖBB VIZET

Nem véletlen, hogy ezt sokat hallod. A megfelelő folyadékbevitel nagyon fontos, és az egyik legkönnyebb módja, hogy megszabadulj a felesleges súlytól és méreganyagoktól. A hidratálás elengedhetetlen, hogy a dolgok helyesen működjenek benned. Egy kutatás szerint a dehidratáltságot az emberek sokszor összekeverik az éhséggel. Tehát már azzal is fogysz, ha nem kezdesz enni, amikor csak szomjas vagy. Maga a vízivás persze nem fogyaszt önmagában, de sokak szerint jó hatással van az anyagcserédre.

Kezdd a napot egy kis citromos vízzel, és találj ki valami emlékeztetőt, amitől nem felejtesz el minden órában meginni valamennyi vizet.

 

2. MASSZÍROZZ

Az ülő életmód az eredményezi, hogy lassul a keringés, ami rosszat tesz a szerveidnek (a szívedet és az agyadat is beleértve), nem jutnak annyi tápanyaghoz, amennyire szükségük van. Ilyenkor kevesebb glükózt használsz fel, ezáltal kevesebb zsírt égetsz. Fogj egy szivacsot, és szárazon kezdd el massszírozni a testedet. Ez stimulálja a szerveket és gyorsítja a vérkeringést. A bőrödre is jó hatással van, megszabadulhatsz az elhalt hámsejtektől. 

Használd a reggeli tusolás előtt, kezd a lábadnál, és apró, körkörös mozdulatokkal haladj felfelé. Kis nyomást gyakorolj, a szíved környékét se hagyd ki.

 

3. SZAUNÁZZ

A wellness egyik legnépszerűbb eleme az infraszauna, nem is véletlenül. A hagyományos szauna hőt használ, ami felmelegíti a testedet, ezzel szemben az infravörös terápia fénysugarakat használ, ami közvetlenül a tested magjára hat, aminek segítségével megszabadulhatsz a méreganyagoktól. Ez a zsír- és súlyvesztés egyik alapvető eleme. Minél több méreganyag van a szervezetedben, a tested annál több zsírt halmoz fel, hogy megvédje a szerveket ettől a méreganyagtól. Ha kiürül a méreganyag, a tested nem érzi szükségét, hogy zsírt tároljon el. Ezt segíti az izzadás is, amit előidéz az infravörös terápia. Ha a bőrödön keresztül kiizzadod a méreganyagokat, felszabadítod a nyomás alól a vesédet, és szépül a bőröd is. 

Keresd meg a hozzád legközelebb lévő edzőtermet vagy wellness centrumot, ott biztos lesz infra szauna!

 

4. ALUDJ, ALUDJ, ALUDJ

Egy jó nagy alvás az egyik legjobb dolog, amit az egészségedért tehetsz. Az alváshiány befolyásolhatja a súlyodat, a tudatodat, a hormonjaidat, és nagyobb eséllyel raktározol el zsírt. 

Mit tehetsz a nyugodt alvásért?

- Találj ki egy alvási rituálét

Jelölj ki egy időpontot, amikor nagyjából minden este le tudsz feküdni, és állíts be egy jelzőt egy órával korábbra, így lesz időd felkészülni az alvásra. Ilyenkor olvass, vegyél egy fürdőt, igyál koffeinmentes teát, beszélgess a pároddal - ami a legjobban működik!

- Tedd le a telefonod

Lefekvés előtt már ne nézegesd a kütyüidet. Használj igazi ébresztőórát, vagy ha mégis a telefonodra kelsz, tedd messze magadtól. Így nem valószínű, hogy még eszedbe jut valami és gyorsan megnézed a neten..

- Készíts alvós készletet

Amire szükséged lehet: füldugó, éjjeli maszk a napfény ellen, illóolaj, magnézium tabletta (ha izomgörcsre ébrednél). Engedd szabadjára a kreativitásod, és vegyél bele minél több számodra élvezetes dolgot! 

 

5. DOLGOZZ MAGADON

A beleinket sokszor a második agyunknak hívják, hiszen az érzelmek az emésztésünket is befolyásolják, és a gondolatok táplálják a testet. Azzal szeretnéd hát táplálni a testedet, hogy azon gondolkodsz, milyen kövér vagy, vagy inkább azon, milyen szép és erős vagy? Az agyad egy része felelős azért, hogy megnyitod az elmédet a saját új ötleteid előtt, vagy blokkolod azokat, illetve hogy milyen szűrőn át látod a világ dolgait. Ha a saját tudatodat a jó gondolatok felé fordítod, azzal megnyitod az elméd az előtt, hogy teljes éneddel a siker útjára lépj.

Ehhez segítséget is kérhetsz, ez nem megy mindig egyedül. Tudnod kell, mik azok a gátló gondolatok, amiktől érdemes megszabadulnod.

 



Címkék: megújulás tavaszi megújulás energetizálás


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás