Top 10 étel, ami gyorsítja az emésztést

2018-01-22

Az emésztésed sokkal komplexebb rendszer, mint te azt gondolod. Ezért aztán a hízás/fogyás sem csak attól függ, hogy éppen többet vagy kevesebbet eszel. Kiválóan támogathatod például a fogyókúrád azzal, ha olyan ételeket eszel, amelyek gyorsítják az emésztését.

Sportkártya
hirdetés

Íme, a top 10 emésztés-serkentő táplálék:

1. Kókuszolaj

Az egészséges zsírsavakból álló kókuszolaj segíti a tested a zsírégetésben. Befolyásolja a vércukorszintet is abba az irányba, amitől kevésbé érzel éhséget. Ha tehát kókuszolajat használsz, annak megvan az az előnye is, hogy étkezések között ellen tudsz állni a nassolásnak.

2. Zöld tea

Az antioxidánsokban gazdag zöld tea sok szempontból egészséges számodra, az emésztésre pedig úgy hat, hogy serkenti annak a hormonnak a termelődését, ami a zsírégetésért felelős. Hidegen és melegen is ihatod, csak lehetőleg ne édesítsd.

3. Kávé

A kávé ugyanúgy a hormonokra hat, és az emésztést is gyorsítja. Figyelj oda, hogy minőségi kávét vásárolj, ami jó kávébabokból készült. Ebben az esetben is fontos, hogy hagyd el a cukrot és az édesítőket.

4. Chili

Ha szereted a csípős ételeket, akkor bátran használj chili paprikát! Gyorsítja az emésztést és étvágy-csökkentő hatású.

5. Mandula

A különböző magvak nagyon egészségesek, ez alól a mandula sem kivétel. Fehérjében, vitaminokban, omega 3-ban gazdag. Könnyen elfér a táskádban egy kis zacskó mandula, amiből megehetsz pár szemet, ha már éhes vagy! A mandula csökkenti a szívpanaszok kialakulásának veszélyét is.

6. Lencse

A lencse segíti a fogyást és csökkenti a koleszterin-szintet. Magas a fehérje-tartalma és 9 esszenciális aminosavat, vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaz. Elfogyasztása után tovább tele érezzük magunkat.

7. Avokádó

Egészséges zsírok, fehérje, vitamin, ásványi anyagok, és rostok - szuper étel az avokádó! Rengeteg féle ételben felhasználhatod, emésztés-serkentő hatását több kutatás is kimutatta. És, bár a legtöbben azt hiszik, hogy zöldség, az avokádó valójában gyümölcs. Tudtad?

8. Lazac

Omega 3-ban gazdag, segíti a fogyást, és elősegíti, hogy miközben zsírt égetsz, az izmaid jó állapotban maradjanak. Figyelj arra, hogy olyan lazacot vásárolj, ami halászatból származik, nem "tenyészetből".

9. Spenót

Persze ne mirelitet vásárolj, hanem friss spenótot. Gyorsítja az emésztést, és evés után soká tele érzed magad tőle. Vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag.

10. Fahéj

Népszerű fűszer, ami ráadásul számos kedvező hatással bír. Hat az inzulinra is, aminek következményeként a tested kevesebb zsírt raktároz. Mangánban gazdag, ami szintén segíti a zsírok és a szénhidrát feldolgozását. Könnyen fogyasztható, hiszen sok mindent ízesíthetsz vele - például a reggeli kávéd.

Forrás: mindbodygreen



Címkék: emésztés táplálkozás étel


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás