Töltődj fel yin jógával

2018-10-04

A yin jóga és meditáció az öngondoskodás gyakorlata. A mai modern kor elvárása az, hogy mindig csináljunk valamit, mozgásban legyünk, tervezzünk, megvalósítsunk; amit már természetesnek is veszünk és nem nagyon gondolkodunk el, hova is sietünk annyira a mindennapokban. Ez a tempó nagyon megterhel minket fizikailag, szellemileg, érzelmileg és lelkileg. Főleg minket, Anyákat.

Sportkártya
hirdetés

A szimpatikus idegrendszer elsősorban a stresszhelyzetben kialakuló stresszválaszért felel, vészhelyzetben pedig az egész rendszer egységes egészként aktiválódik. A szimpatikus idegrendszer tehát stresszválaszra van felszerelve, de rövid távú vészhelyzetekre, és nem hosszú távú krónikus stresszre. A napi stressz folyamatosan kiváltja a harcolj vagy menekülj reakciót, hosszú távon pedig negatívan hat az egészségünkre és a jólétünkre. A yin jóga lehetőséget ad arra, hogy lelasítsuk a szimpatikus idegrendszert (az üss vagy fuss reakciót). És aktiváljuk a paraszimpatikus rendszert, ami lehetővé teszi, hogy pihenjünk és hogy a belső egyensúlyunkat helyreállítsuk. Nagyon fontos tehát az idegrendszerünk és testünk tudatos és okos pihentetése, egyensúlyba hozása. Szívünk lelassítása.

A szelíd, passzív yin jóga segít nekünk abban, hogy visszanyerjük testünk természetes bölcsességét, amikor is a testünk képes az öngyógyításra. Ezért a yin jóga nagyon erőteljes és szükséges gyakorlat. Gyakoroljuk vele a természetes képességünket a jelenben lenni, miközben az érzeteinkre figyelve, az egész testünket lazítjuk. Az izmok lazítása és a mély, lassú, tudatos légzés aktiválja a paraszimpatikus rendszert.

A yin jógában képezzük az elménket is, hogy kiegyensúlyozottabb módon reagáljon a stresszhelyzetekre. Egy olyan módon, ami támogatja az egészségünket, boldogságunkat.

A pihenő-megújító-gyógyító gyakorlat hatására boldogsághormonok - szerotonin és oxitocin szabadulnak fel a szervezetedben. Már nem vagyunk túlélési módban, szerveink végezhetik a munkájukat, az izmok ellazulnak, mi pedig nyitottabbak és befogadóbbak leszünk,  képesek leszünk megfigyelni azt, ami valóban történik.

A yin jóga lehetővé teszi, hogy megfigyeljük, ápoljuk és megnyugtassuk magunkat. Minden egyes pózt 3-5 percig tartjuk ki, némelyiket akár 10-20 percig. Ezek a hosszú, csendes és nyugodt kitartások teszik ezt a gyakorlatot gyógyító gyakorlattá. Fontos, hogy egyensúlyban legyen az aktív (yang) és a passzív (yin) energia. A nagyon aktív midnennapjainkba, pedig szükséges némi csendes idő amikor tudunk reflektálni.

Mivel a yin jógában a pózokat passzívan tartjuk hosszabb ideig, minimális izommunkával, ez lehetővé teszi a mélyebb szövetekhez való hozzáférést (például a kötőszövetekhez és a fasciához). A leggyakoribb oka a nyak, váll, hátfájásnak pedig a fascia letapadása (mivel az izomrostok már nem olyan hajlékonyak, az ott futó idegek elnyomódnak és fájdalmat érzünk).  

A legtöbb póz az ízületekre összpontosít (csípő, keresztcsont, gerinc) melyek sok érzelmet, traumát és feszültséget tárolnak a testünkben. A yin jóga tehát tud segíteni az érzelmek és a feszültség felszabadításában is.
Így egy igazán hatásos gyakorlat annak érdekében, hogy feltöltődjünk és kiegyensúlyozottak legyünk.



Címkék: jóga kiegyensúlyozottság yin


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás