Reggeli felfrissülés, felkészülés az iskolára

2017-12-19

Szerző: Fekete Eszter

A reggelek, főleg ilyenkor télen, amikor sötét van és hideg, elég nehezen indulnak. A rutin mozdulatokban is ügyetlenkedünk, lassan haladunk, az idő viszont szorít. Öltözködés, reggeli, fogmosás és elkezdődik a rohanás, meg sem állunk estig. A gyerekeknek ugyanúgy helyt kell állniuk az iskolában, mint nekünk a munkahelyen. A korai kelés, a kapkodás náluk is komoly stressz, nehéz így ráhangolódni a sulira, főleg, ha még egy nehéz nap is áll előtte.

Sportkártya
hirdetés

A következő nagyon egyszerű gyakorlatokkal szellemi és fizikai felfrissülést tudtok elérni, az egész csupán 5 percet vesz igénybe.

1. Rendezd a tartásodat, majd néhány lélegzetvételig figyeld a légzésedet az előző cikkben leírtak szerint. Majd végezz néhány mély belégzést is!

2. Paskold át magadat fejtetőtől lefelé haladva. Kiválóan beindítja a vérkeringést és azonnali felfrissülést eredményez.

3. Nyújtózz néhányat, ez nagyon fontos. Lazulnak az izmok, beindul az áramlás az egész testedben.

4. Helyben járás következik.
• Helyben járás közben üss a térdedre keresztben! A vállöv is fordul a lendülő karral.
Lehet közben számolni a gyerekkel 20-ig és vissza, vagy ameddig van rá idő. Nagyon jó stressz oldó.
• Keresztben térdre és vállra ütés 6-6 mindkét oldalra.
• Jobb kézzel jobb térdre, bal kézzel bal csípőre ütés és így tovább mindkét oldalon váltakozva 6-6 alkalommal.
• Jobb kézzel bal térdre keresztbe, bal kézzel bal csípőre és a másik oldalon is hasonlóan váltakozva 6-6 alkalommal.



5. Ellentétes oldali sarokra ütés hátul 6-6 alkalommal. A szabadon lévő kar magasba lendül kinyújtva.

6. Elől üssük le az egyik sarkat a talajra és az ellentétes oldali kar lendüljön a magasba.

7. Rajzolj fekvőnyolcast a karjaiddal a levegőbe 10-szer!
Fontos, hogy a fejed ne, csak a szemed kövesse a mozdulatot. Ha nehezen megy a gyerekeknek, először lehet papírra rajzolni és fél kézzel követni a vonalát.

Ha kevés az időd aznap, de nem szeretnéd kihagyni a tornát:
• Fogmosás közben csak a szemeddel kövesd a fekvő nyolcas vonalát. Ha könnyebben megy úgy, ha látod, rajzold fel a tükörre!
• Reggelizés és uzsonnakészítés közben próbálj mindenért keresztbe nyúlni! (pohár, kés…stb)
• Miközben a lakásban jársz-kelsz és próbálod a reggeli dolgaidat elrendezni, figyelj a járásodra! Ellentétes kar és láb lendül előre.
• Térdemeléssel járva üss keresztbe a térdedre!
• A nyújtózást se hagyd ki, kivételesen mindent a legfelső polcról vegyél le, amit csak lehet, keresztező mozgással!

Ezek a gyakorlatok kiváló integráló gyakorlatok. Fokozzák a kreativitást, oldják a stresszt, növelik a teljesítőképességet a munkában és az iskolai életben is.

Minden paskolás, leütés, karlendítés és lábemelés izomösszehúzással történjen! Így frissíted fel a vérkeringésedet. A helyes testtartással, domborodó mellkassal pedig biztosítod, hogy minden életműködésed szabad legyen.

Egészségedre!

Az óráimat Szadán hétfőn reggel 9-től és szerdán este 18 órától látogathatod a Faluházban. Gödöllőn, csütörtökön 18 órától a Patak téren, a Szolgáltatóház emeletén.
https://www.facebook.com/esztermozgas/
http://mozgas-neked.webnode.hu/

Fekete Eszter
Etka Jóga Erőgyűjtő Módszer oktatója
NMPT instruktor



Címkék: jóga gyakorlat


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás