Nyári bakancslista futóknak

2018-07-16

Szerző: Baráth Krisztina

A nyár az az évszak, amikor leginkább szabadnak és gondtalannak érezzük magunkat. Kinyílik a világ és úgy érezzük, mindenre képesek vagyunk. A régen dédelgetett vágyak ilyenkor valósulnak meg.
Egy futónak a nyár maga a paradicsom. Tele versenyekkel és izgalmasabbnál izgalmasabb élményekkel.

Sportkártya
hirdetés

Nem feltétlenül kell, hogy egy kiszemelt program drága legyen. Légy kreatív és lásd meg a lehetőségeket a közvetlen közeledben.

Adok néhány tippet, amiből szemezgetni tudsz, a többit pedig jövőre is ráérsz megvalósítani.

1. Fuss napfelkeltekor faluban vagy városban, erdőben vagy réten! Állj meg egy pillanatra és csodálkozz rá a környezetedre, a természetre, ahogy a nap varázsától beindul az élet!

2. Keress új útvonalat, ösvényt, próbálj olyan helyen futni, ahol máskor még nem futottál! Kerüld a megszokást!

3. Fuss nyaralás alatt! Nincs is izgalmasabb annál, mint futva felfedezni a környéket!



4. Fuss homokos tengerparton mezítláb! Meg fogsz lepődni, nem olyan könnyű haladni benne és egészen más izmokat is megmozgat!

5. Sportolj a gyerekeddel! Próbáljatok ki új tevékenységeket! Fuss mellette, miközben ő görkorizik/rollerezik/bicajozik! Vízibiciklizzetek, és a tandem bicajt se hagyjátok ki!

6. Fuss a Balaton partján vagy más tóparton, és csobbanj egyet utána! Ha otthon vagy a gumimedence is megteszi vagy egy lavór. A lényeg, hogy érezd a víz hűsítő erejét.

7. Fuss egy hazai versenyen vagy csak úgy a hegyekben! Vár rád az Északi- és a Dunántúli-középhegység és a szelíd magyar dombvidék.



8. Fűzd meg a barátnődet, fussatok együtt! Utána fagyizzatok, igyatok jeges kávét, radlert vagy egy smoothie-t!

9. Nevezz be egy külföldi futóversenyre, amiről már olyan régen álmodozol! Mit szólsz a Reykjavík Maraton és Félmaratonhoz (aug.18.)? Természeti csodák, gejzírek, fjordok, működő és kihalt vulkánok, vízesések és harapnivalóan jó levegő - ez mind Izland, a tűz és a jég földje. Ez tényleg egy álom helyszín, akár maratont vagy félmaratont futsz.

10. Fuss napraforgómező mellett, búzatáblák között, kukoricaföld mentén! Már maga a látvány is feltölt energiával.



11. Keresztedzésként próbálj ki új sportokat, ami a nyárhoz kapcsolódik! Néhány tipp: SUP (Stand Up Paddle Board - azaz állj fel és evezz) és SUP jóga, wakeboard, tollaslabda, strandröplabda, tenisz, úszás, szabadtéri jóga.



12. Csatlakozz egy futóközösséghez, eddzetek együtt a városban! Ez nem csak a futásról szól, hanem a közösségépítésről is. Az edzés teljesen komplex: bemelegítés, futás, futóiskola, erősítő feladatok, nyújtás, majd levezetésként kötetlen beszélgetés, lógás a csapattagokkal. Ki ne hagyd!

13. Próbáld ki a triatlont! Nem kell profinak lenni ahhoz, hogy átéld ennek a sportnak a varázsát.
Itt van a K&H mozdulj! velencei tavi túratriatlon (aug. 4.). Válassz a kedvednek és felkészültségednek megfelelő távot. Úszás, bringázás után levezetésnek egy kis túra következik, amit akár végig is futhatsz.

14. Szénás kör: A futók körében rendkívüli népszerűségnek örvend a Szénás kör. Egy verseny távol a zajtól és a tömegtől, igazi bakancslistás élmény. A körtúra a Budai- és Pilis hegység kevésbé látogatott, mégis gyönyörű lankáin halad. Miért indulj neki?
- futva vagy túrázva is teljesítheted
- bármikor nevezhetsz és lefuthatod, csak regisztrálnod kell, majd nevezni és már indulhatsz is
- bárkivel teljesítheted: akár egyedül vagy a barátaiddal
- 2 táv közül választhatsz (31 és 75 km), mindkettő igazi kihívás szintidővel
- a célban csodaszép érem jár a szintidőn belüli teljesítésért és ekkor fizetheted ki a minimális összegű nevezési díjat

A túra útvonalán QR kódos ellenőrzőpontokat helyeztek el, ezeket a kódokat a megfelelő sorrendben leolvasva lesz érvényes a teljesítés. Okostelefonra, mobilinternetre és QR kód leolvasó alkalmazásra szükséged lesz.

Téged melyik élmény mozgat meg leginkább? Melyiket választod idén nyáron?



Címkék: futás nyár


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás