Mit csinálj a pihenőnapokon?

2017-07-10

Ha jót szeretnél tenni a testeddel, akkor a rendszeres edzésbe is be kell iktatnod pihenőnapokat. Az izmaid ilyenkor tudnak regenerálódni, az ízületeid pedig pihenni, ami azért kell, hogy még 70 évesen is szaladgálni tudj az unokák után.

Sportkártya
hirdetés

De mi az ideális pihenés? Egy zacskó popcorn, és sorozat-maraton? Nem igazán.

Amikor edzel, akkor az izmaidon mikro-sérülések keletkeznek, ami azért fontos, mert ezen a módon tudnak megerősödni. Ahhoz viszont, hogy ezek a mikro-sérülések gyógyulni tudjanak, fokozottabb vérkeringésre van szükséged. A vérgeringés pedig akkor gyorsul fel, ha mozogsz, és nem ülsz.

Ha aktívan regenerálódsz, akkor könnyebb lesz az is, amikor visszatérsz az edzéshez. Ez az aktivitás jelenthet egy könnyed biciklizést a környéken, egy kis csobbanást az uszodában, vagy egy masszázst. Ugyanígy fontos a mentális regenerálódás is, így figyelj a légzésedre, meditálj.

Menj el jin jógázni

Ha a bicikli, vagy a séta nem a te műfajod, akkor menj el jógázni. Csak most ne az izzadósabb vinyasát válaszd, hanem olyan jógát, ami a regenerációról szól, mint a jin jóga.

Aktiválja a paraszimpatikus idegrendszert, ami az emésztésért és a relaxációért felel, és olyan pózokat kínál, amelyekkel hosszabban tudod nyújtani a feszes izmokat.

Különösen praktikus, ha edzések után hajlamos vagy ellógni a nyújtást, hiszen ez arra kényszerít, hogy átlazítsd az egész tested.

Végezz regeneráló gyakorlatokat

Az alábbi két gyakorlat segíti az izmok helyreállítását, és otthon is végezhető.

1. Híd, hanyatt fekvésben

Feküdj hanyatt, húzd fel behajlított térddel, talpak maradjanak a földön. A medencéd lazítsd el, emeld fel a csípőd, amíg a csípőízület megnyúlik. Ez a póz ülő munka végzése eseteén is sokat segít, mert leveszi a terhet a gerinc alsó részéről.

2. Emelések

Ereszkedj négykézláb, és anélkül, hogy a medencéd mozdítanád, emeld fel az ellentétes kezed és lábad, mintha a szemben lévő falat próbálnád elérni. Ez a póz javítja az egyensúlyérzéket, jót tesz a gerincnek. Stimuláló hatása elősegíti az egyensúly és az erő növelését.

Forrás: mindbodygreen.com



Címkék: pihenés regenerálódás


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás