Mindig fáradt vagy? 5 jel, ha többet kellene aludnod

2018-03-26

Persze, tudjuk, te igazából 32 jelét fel tudod sorolni annak, hogy többet kellene aludnod. De anyaként ez nem olyan egyszerű. Viszont van különbség aközött, hogy legnagyobb vágyad egy délutáni szundi, és aközött, hogy valóban több alvásra van szükséged.

Sportkártya
hirdetés

1. Az ébresztő a legnagyobb ellenséged

Normális: Nem feltétlen ugrasz ki az ágyból az ébresztő első hívására, és végképp nem érzed azt, hogy magadtól is épp most keltél volna fel. Ha az alvás egy mély fázisában voltál, akkor percekbe telik, mire magadhoz térsz.

Nem normális: Többször is benyomod a szundit, és rendesen visszaalszol közben. Ilyenkor a szervezeted elég határozottan jelzi, hogy még nem áll készen a felkelésre. Persze ezt nem mondhatod a munkahelyeden, "ma azért jöttem 10-re, mert a szervezetem csak akkor állt készen", de gondold át, hogyan tudnál korábban lefeküdni.

2. Minden nap aludni akarsz délután

Normális: Ha valami megzavarta a rendes alvási ritmusod, pl több órán át ébren volt a gyerek éjszaka, akkor normális, ha másnap úgy érzed, muszáj ledőlnöd egy kicsit. Egy 20 perces délutáni pihenés jót tehet és felfrissít (de ha hosszabb időre elszundikálsz, akkor mélyebb alvási fázisig is eljuthatsz, és akkor csak rosszabb lesz felébredni).

Nem normális: Ha minden délután azt érzed, hogy muszáj aludnod egy kicsit. Ha így van, akkor át kell gondolnod az alvási ritmusod, mert valami nem stimmel. Ha pedig rendesen alszol 7-8 órát egy éjszaka, és ennek ellenére is így érzed, akkor érdemes orvoshoz fordulnod.

3. A kávéra mint életelixírre gondolsz

Normális: Ha szükséged van a reggeli kávéra, és ha ettől függetlenül elmásodosz ebéd után - ezek normális dolgok. Ezért van a szieszta :) A bioritmus normális része, hogy van egy pontja a napnak, amikor lelassulsz és beálmosodsz, és ez a legtöbbször ebéd után következik be.

Nem normális: Ha egy nap több kávét is meg kell innod, hogy egyáltalán normálisan tudj működni és ne aludj el az asztalodnál. Ez már csak azért sem helyes, mert a délután 3 után elfogyasztott kávé bezavar az esti alvásodba - ha nem tudsz rendesen elaludni, akkor még fáradtabb leszel másnap, és kész az ördögi kör.

4. Aggódsz éjszaka

Normális: Mindenkivel előfordul, hogy este, amikor minden gondolat sötétebbnek tűnik, betemetnek a feladatok és a potenciális stresszelni valók. Ezt azonban lehet ritkítani néhány alapvető szabály bevezetésével: a hálóba ne vigyél semmilyen munkát és hivatalos feladatot. Ne este, az ágyból fizesd be online a számlákat, és az ágyban már ne böngészd a kütyüket - az általuk kibocsátott kék fénytől rosszabbul alszol.

Nem normális: Ha minden este az ágyban a megoldandó problémákon stresszelsz. Ismét egy ördögi kör, ha ilyenkor aggódsz, nehezebben alszol el, ettől kialvatlanabb leszel, és fáradtan még többet stresszelsz. Keress megoldást ennek feloldására, vagy ha nem tudsz, kérj segítséget.

5. Nagyon gyorsan elalszol

Normális: Az ember átlagos esetben a lefekvéstől számított 10 percen belül elalszik.

Nem normális: Ha azonnal elalszol, amint a fejed a párnát érinti, az azt jelenti, hogy nagyon kimerült vagy. Figyelj oda, hogy pihenj többet, mert a tested azt mondja neked, hogy fáradt!
Ha tovább tart elaludni, mint fél óra, az sem normális, ebben az esetben is érdemes utánajárni, hogy valóban álmatlanságtól szenvedsz-e - bevenni egy altatót nem megoldás.

A megfelelő alvásmennyiség biztosítása a szervezeted számára elengedhetetlen a normális működéshez és az egészség megőrzéséhez. Figyelj oda arra, hogy megfelelően kipihend magad!

Forrás: dailyburn



Címkék: alvás fáradtság pihenés


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás