Minden, amit bárcsak tudtam volna, mikor jógázni kezdtem

2018-01-31

A jóga kicsit bonyolultnak tűnhet, amikor még nem kezdtél hozzá. Fogom tudni, hogyan kell csinálni? Fogom tudni, jól csinláom-e? De ne aggódj. Ha csak egy kis egyensúlyt keresel, már akkor is érdemes elkezdened a jógát, ami kiváló mentális és fizikális edzés.

Sportkártya
hirdetés

Ha komolyabban kezdenél hozzá, akkor azt is el kell döntened, melyik sajta jóga illik hozzád, illetve találnod kell egy csoportot, ami nehézségi szintben a te fizikai állapotodhoz illeszkedik.

Íme, amiket én örülnék, ha tudtam volna, mikor kezdtem:

Szeretem a jógát, mert elcsendesíti az elmém, erősnek érzem magam tőle, és olyan dolgokra inspirál, amikről soha nem gondoltam, hogy fizikailag lehetségesek.



A kutatások azt mutatják, hogy ezek az előnyök nem csak az én fejemben léteznek.
A rendszeres jóga erősebb, rugalmasabb izmokat, egészségesebb szívet eredményez, és csökkenti a depresszió, stressz kialakulásának veszélyeit.

Az egyik ok, amiért a jóga nagyon jót tesz, hogy egyszerr aerobic és kardió edzés is.
Mivel gyorsítja a szívverést, és mozgásban tart, ezért megizzaszt egy hosszabb időn keresztül.

Ahhoz, hogy az "aerobic-hatás" előnyeit élvezd, egyszerre legalább 30-45 percet érdemes jógázni.
Érdemes ezért hamarabb a hosszabb, és nem a magasabb nehézségi fokú jógaórára váltani.



Néhányan azt állítják, hogy a jóga eredményesebb, ha meleg levegőjű szobában végzed, de néhány újabb kutatás szerint ez nem így van.
Egy vizsgálat során három csoport pulzusát vizsgálták: az egyik Bikram jógát végzett meleg helységben, a másik egy normális hőfokú szobában, a harmadik pedig nem végzett testmozgást. Nem találtak különbséget az első két csoport tagjai között, amiből arra következtetnek, hogy az extra meleg nem nyújt jótékony hatást.

Néhányan azt mondják, hogy a meleg hőmérséklet legalább a kalória-égetést növeli, de mások szerint még ez sem igaz.
Egy Bikram jógázó csoport emésztését vizsgálták, és azt találták, hogy egy másfél órás etap után nagyjából 400 kalóriát égettek el - ami nem több, mintha ugyanennyi ideig tempósan sétálsz.
A meleg önmagában tehát nem növeli az elégetett kalória mennyiségét, sokkal inkább a megfelelő pózok kiválasztása, az óra dinamikussága, és az az időtartam, amíg kitartasz egy-egy pózt.



Nem csak vinyasa jóga létezik.
Bár a legtöbb órát ebből a típusból találod, érdemes kipróbálni a hatha és Bikram jógát is.

Ha nem vagy biztos benne, hogyan kell megcsinálni egy pózt, csináld lassan.
A lassú mozgás még nagyobb kihívás is az izmaidnak, amellett kisebb valószínűséggel sérülsz le.



Ha valaki az órán sokkal könnyedebben csinálja a gyakorlatokat, mint te, ne ijedj meg: valószínűleg csak régóta gyakorol.

Bármelyik jóga-típust is próbálod ki, időbe telik, mire ráérzel. Kell szerezz egy magabiztosságot a gyakorlatokban, mire valóban élvezni is tudod, várd ki ezt.

Forrás: businessinsider.com



Címkék: jóga mozgás vinyasa


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás