Minden, amit bárcsak tudtam volna, mikor jógázni kezdtem

2018-01-31

A jóga kicsit bonyolultnak tűnhet, amikor még nem kezdtél hozzá. Fogom tudni, hogyan kell csinálni? Fogom tudni, jól csinláom-e? De ne aggódj. Ha csak egy kis egyensúlyt keresel, már akkor is érdemes elkezdened a jógát, ami kiváló mentális és fizikális edzés.

Ha komolyabban kezdenél hozzá, akkor azt is el kell döntened, melyik sajta jóga illik hozzád, illetve találnod kell egy csoportot, ami nehézségi szintben a te fizikai állapotodhoz illeszkedik.

Íme, amiket én örülnék, ha tudtam volna, mikor kezdtem:

Szeretem a jógát, mert elcsendesíti az elmém, erősnek érzem magam tőle, és olyan dolgokra inspirál, amikről soha nem gondoltam, hogy fizikailag lehetségesek.



A kutatások azt mutatják, hogy ezek az előnyök nem csak az én fejemben léteznek.
A rendszeres jóga erősebb, rugalmasabb izmokat, egészségesebb szívet eredményez, és csökkenti a depresszió, stressz kialakulásának veszélyeit.

Az egyik ok, amiért a jóga nagyon jót tesz, hogy egyszerr aerobic és kardió edzés is.
Mivel gyorsítja a szívverést, és mozgásban tart, ezért megizzaszt egy hosszabb időn keresztül.

Ahhoz, hogy az "aerobic-hatás" előnyeit élvezd, egyszerre legalább 30-45 percet érdemes jógázni.
Érdemes ezért hamarabb a hosszabb, és nem a magasabb nehézségi fokú jógaórára váltani.



Néhányan azt állítják, hogy a jóga eredményesebb, ha meleg levegőjű szobában végzed, de néhány újabb kutatás szerint ez nem így van.
Egy vizsgálat során három csoport pulzusát vizsgálták: az egyik Bikram jógát végzett meleg helységben, a másik egy normális hőfokú szobában, a harmadik pedig nem végzett testmozgást. Nem találtak különbséget az első két csoport tagjai között, amiből arra következtetnek, hogy az extra meleg nem nyújt jótékony hatást.

Néhányan azt mondják, hogy a meleg hőmérséklet legalább a kalória-égetést növeli, de mások szerint még ez sem igaz.
Egy Bikram jógázó csoport emésztését vizsgálták, és azt találták, hogy egy másfél órás etap után nagyjából 400 kalóriát égettek el - ami nem több, mintha ugyanennyi ideig tempósan sétálsz.
A meleg önmagában tehát nem növeli az elégetett kalória mennyiségét, sokkal inkább a megfelelő pózok kiválasztása, az óra dinamikussága, és az az időtartam, amíg kitartasz egy-egy pózt.



Nem csak vinyasa jóga létezik.
Bár a legtöbb órát ebből a típusból találod, érdemes kipróbálni a hatha és Bikram jógát is.

Ha nem vagy biztos benne, hogyan kell megcsinálni egy pózt, csináld lassan.
A lassú mozgás még nagyobb kihívás is az izmaidnak, amellett kisebb valószínűséggel sérülsz le.



Ha valaki az órán sokkal könnyedebben csinálja a gyakorlatokat, mint te, ne ijedj meg: valószínűleg csak régóta gyakorol.

Bármelyik jóga-típust is próbálod ki, időbe telik, mire ráérzel. Kell szerezz egy magabiztosságot a gyakorlatokban, mire valóban élvezni is tudod, várd ki ezt.

Forrás: businessinsider.com



Címkék: jóga mozgás vinyasa


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás