Már 10 perc edzés is javítja a memóriád!

2018-10-02

Meddig is soroljuk az edzés jótékony hatásait? Most csak egy dolgot emelünk ki: kutatók azt találták, hogy már tíz perc könnyű edzés is jelentősen javíthatja a memóriát. Kinek ne férne bele napi 10 perc?

Sportkártya
hirdetés

Még azok is, akik rendszeresen sportolnak, időnként nehezen szánják rá magukat egy-egy nagyobb edzésre. Nem beszélve arról, amikor nincsenek sport ambícióid, mindössze egy sűrű napi rutinba szeretnél némi mozgást beiktatni. Mégis, most egy újabb kutatás mutatta ki, hogy milyen jótékony hatása van már akár egy rövid, tíz perces edzésnek is.

Megvizsgáltak két csoportot, akik közül az egyiknek a tagjai tíz percig könnyű edzést végeztek, például jógáztak, a másik pedig pihent tíz percig, majd pedig leültették őket egy memória teszt elé. Azt találták, hogy a sportos csoport tagjai sokkal jobb eredményeket értek el a teszten, jobban kommunikáltak egymással az agyuk különböző részei, és jobban működött a memóriájuk. Arról nem is beszélve, hogy jobban is érezték magukat, a közérzetük is jobb volt.

A kutatás arra mutat rá, hogy érdemes beiktatni a napjainkba tíz perces mozgás intervallumokat, akár azáltal, hogy tempósabban sétálunk át egyik pontból a másikba, ezek ugyanis jó hatással vannak.

A kutatók arra voltak kíváncsiak, vajon ilyen rövid mozgásos intervallumok segíthetnek-e az idősebb embereknek, akiknek már nincs módjuk rendesen sportolást végezni, hogy frissebben tartsák magukat szellemileg. Természetesen a tíz perces edzés hatékonysága sok más faktortól is függ, a test általános állapotától, de az biztos, hogy elősegíti az agy azon részének működését, ami idős korban a memória gyengüléséért felelős.

10 perc alatt kiválóan felfrissülhetsz, és jót teszel a memóriádnak is. Ne keress több kifogást! :)

Forrás: mindbodygreen



Címkék: edzés mozgás memória


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás