Így leszel türelmesebb, ha hozzákezdesz végre a napi edzéshez

2017-07-06

Azt mind tudjuk, hogy az edzés jót tesz az egészségünknek: csökkenti a vércukor- és zsírszintet, erősíti az izmokat. Arról viszont keveset beszélünk, hogy milyen jótékony hatásokat vált ki mentális és érzelmi területen is!

Sportkártya
hirdetés

1. Az edzés csökkenti a stressz-szintet

A sport csökkenti a stresszhormonok jelenlétét a szervezetedben, ugyanakkor elősegíti az endorfin termelését, amely a test természetes fájdalomcsillapítója és hangulatjavítója. Nem csak közvetlenül az edzést követően leszel nyugodtabb és boldogabb, a hatás hosszútávú. A rendszeres edzés hozzásegít, hogy kevesebb stressz terhelje a mindennapjaid, és általánosan jobb legyen a kedélyállapotod.

Ha kevésbé vagyunk stresszesek, akkor nehezebben dühödünk fel, türelmesebbek vagyunk. Türelemre pedig szükség van a gyereknevelés során: gyermeked is kiegyensúlyozottabb lesz, ha nem sürgeted, van energiád végighallgatni.

2. Egy kicsit kikapcsol és kitisztítja az agyad

Mivel az edzés nem a napi feladataid része, ezért ez az azokból való kikapcsolódást jelenti. Ez az a szakasz, amikor semmilyen elvárásnak nem kell megfelelned, csak magadra figyelhetsz. Máshogy és másra használod az elméd és a tested, mint a nap többi részében.

Ha rossz napod van, nincs jobb, mint lemenni futni egyet. Már csak azért is, mert az agyadban lévő neuronokra is hatással van a mozgás, amelynek eredménye, hogy úgy érzed, "kitisztult a fejed" egy-egy edzés után. Máshogy látod a nehezen megoldható helyzeteket, és így könnyebben találsz megoldást is.

3. Javítja az alvást

Nos, erre valószínűleg most azt mondod, hogy tudnál te aludni, csak hagyna a gyerek. A sport segítségével azonban egészen máshogy használod el az energiáid, mint a mindennapi rutin során, ezért mélyebb és pihentetőbb alvásra leszel képes, ugyanazon idő alatt.

4. Magabiztossá tesz

A szülés után talán nem voltál tökéletesen elégedett a testeddel, ám a rendszeres sporttal majd újra az leszel. Feszesebbé válik a tested, súlyfeleslegtől is megszabadulsz, és minél jobban érzed magad a bőrödben, annál magabiztosabb vagy.

Arról nem is beszélve, hogy mindazokkal a kihívásokkal, amiket magadnak felállítasz: ma többet biciklizek, ma gyorsabban futok, sikerélményt szerezhetsz, hiszen meg tudod csinálni, legyőzted elsősorban saját magad, és képes voltál egy nagyobb teljesítményre. Ez az elégedettség-érzés pedig magabiztossá tesz.

5. Elősegíti a kreativitást és a problémamegoldást

A mozgás fejleszti a kreativitást, ami segít neked, hogy megoldj helyzeteket, rugalmasabban és nyíltabban állj minden szituációhoz.

Az viszont fontos, hogy a sport során teremts nyugodt környezetet, ne a játszó gyerek mellé tedd le a szobabiciklit, akire közben figyelni kell. Lehet, hogy egy edzés csak fél óra egy nap, de akkor csak magadra figyelj.

Az edzés nyilvánvaló jótékony hatásai mellett, melyeket a testedre gyakorol, nem szabad tehát elfeljteni a mentális következményeket sem: ha rendszeresen sportolsz, minden szempontból jobban érzed majd magad a bőrödben, ami megkönnyíti a hétköznapokat!



Címkék: stressz sport mentálhigiéné


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás