Hízni a fogyókúrától? Lehet!

2017-07-17

Amikor az emberek elkezdenek fogyókúrázni, azt gondolják, hogy az egyetlen, amit tenniük kell, hogy kevesebbet esznek. Megvonják maguktól a kalóriát, amitől aztán gyengének és éhesnek érzik magukat. Ez nem fenntartható, és nem is egészséges! A súlyvesztés célravezető módja nem a kevesebb evés, hanem a megfelelő ételekkel táplálkozás.

Sportkártya
hirdetés

Ez azt is jelenti, hogy olyan táplálékot kell magadhoz venned, amiben minél kevesebb hozzáadott tartalom, tartósítószer, édesítőszer.

Ha rendesen táplálkozol, aligha kell számolnod a kalóriákat, vagy korlátoznod magad az étel mennyiségében. Sőt, nyugodtan nassolhatsz is, amikor ebéd előtt, késő délután, vagy éjjel rádjön, hogy nagyon kívánsz csipegetni valamit. Néhány ötlet, hogy mik közül válassz:

Dió
A dió olajsavban gazdag, amitől elmúlik a nagy étel-vágyad, és még egészséges táplálékot is vettél magadhoz

Avokádó
Az egészséges zsírok és sok-sok hasznos tápanyag zseniális dózisa!

Grapefruit
Ez az a gyümölcs, amitől hamar elmúlik az éhséged, és még a fogyást is segíti.

Ehetsz egy kis almát, csak ne cukrozott dologgal édesítsd, egy répát, vagy egy joghurtot gyümölcsdarabokkal.

Töltsd fel az étrended sokféle növényi táplálékkal, amelyek hozzásegítenek a súlyvesztéshez, és egészségesek!

1. Zöldségek
Gyakorlatilag korlátlan mennyiségben fogyaszthatod, sokféle módon összekeverheted, kész íz-arzenálokat hozhatsz létre belőlük.

2. Hagyma
A kardiovaszkuláris- és az immunrendszerre is jótékony hatással van, tehát segít az egészség-megőrzésben.

3. Gomba
Szintén jót tesz az egészség-megőrzésnek, sokféle módon elkészíthető, és sok típusa van, amelyek különböző ízűek.

4. Bab
Könnyen tele leszel tőle, ezért nem is leszel azonnal éhes utána. Jót tesz az emésztésnek és a vércukorszintnek. Megdobja a természetes vasbevitelt.

5. Édesburgonya
Sok magnézium van benne, ami segít a stresszoldásban. Ezenkívül kiváló A vitamin és kálium forrás.

6. Avokádó
Igen, erről már volt szó, szuper gyümölcs! Igen, gyümölcs. Telítetlen zsírsavakban gazdag, és rengeteg benne az E vitamin.

7. Kókuszolaj
Könnyen feldolgozható a gyomor számára, és nem képez zsírt a szervezetben. Olyan zsírsavakban gazdag, amelyek az agyműködést és a memóriát javítják.

8. Olíva olaj
Az extraszűz olívaolaj egészséges, sok benne az antioxidáns. Szintén jó az agy egészségének megőrzésére, jellemzően mediterrán ételekhez használjuk.

9. Dió és más magvak
Nagyon egészségesek és táplálóak. Van bennük fehérje, rostok, B és E vitamin, sok ásványi anyag és antioxidáns. Telítetlen zsírsavakban gazdag, ami jó a szív egészségének. Arra figyelj, hogy natúr vásárold, ne olyat vegyél, ami valamivel le van kezelve, vagy ízesített.

A feldolgozott, édesített, cukrozott ételeket pedig hagyd el! Minél több kémiai anyag van az ételben, annál jobban terheli a májad és a veséd, ami így nem tud az étel megfelelő feldolgozásával foglalkozni, és így keletkezik a zsír a testben. Az ízesített víz is kémiai anyagokkal módosított, vágj fel inkább néhány gyümölcsöt, és azt tedd a vízbe! És ne feledd, nem kell kevesebbet enned, csak oda kell figyelned, hogy egészségesen táplálkozz!

Forrás: Mindbodygreen



Címkék: dió avokádó táplálkozás fogyókúra étel édesburgonya


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás