Hatékony a guggolás, ahogy csinálod?

2018-08-10

A guggolás az egyik legegyszerűbb gyakorlat, azt gondolnád, hogy nem nagyon lehet elrontani. Miközben persze szuperül erősíti a feneked és a combjaid. A valóságban azonban sok ponton tudsz észrevétlenül "csalni", és máris nem lesz olyan hatékony, mint lehetne.

Sportkártya
hirdetés

A guggolás alapesetben egy saját testsúlyos gyakorlat, aminek segítségével erősíted a feneked és a combjaid. Ez is olyan, mint a fekvőtámasz: először érdemes lassan begyakorolni a mozgássort, és ha már tökéletesen megy, akkor rendesen csinálni belőle sorozatot.

Később, ha saját testsúllyal már jól megy, lehet súlyzóval végezni, és így még intenzívebb lesz az erősítő hatás. Mivel igénybe veszi a bokád, a térded, csak akkor használj súlyokat, ha már jó formában vagy, hogy elkerüld a sérüléseket.

Ha tökéletesen csinálod, akkor így néz ki: amikor leereszkedtél, a törzsed és a sípcsontod párhuzamos legyen egymással, a sarok maradjon a földön, a térded ugyanabba az irányba mutasson, mint a lábfejed, combod legyen párhuzamos a talajjal.

A lábfejek legyen a csípő szélességnél egy kicsivel nagyobb terpeszben, és a talpad a földön.
A térdeid kifelé irányuljanak, amikor lejjebb ereszkedsz, ne befelé zárjanak össze.
A törzseddel nagyjából 45 fokos szögben dőlj előre. Ha ennél jobban előre dőlsz, az azt jelenti, hogy a törzs izmai még nem elég erősek. Ilyenkor nem szabad tovább lépni súlyzós guggolásra.
Hogy a hátad ne fájduljon meg a guggolás során, engedd le a vállaid és húzd hátra. Nézz előre, a nyakad ne feszítsd meg.

Forrás: dailyburn



Címkék: edzés guggolás


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás