"Google naptár szerint élek"

Aranyos-Gergely Kinga

2017-03-01

Szerző: fittanya.hu

Aranyos-Gergely Kinga pörgős üzletasszony és családanya. A mozgás - futás formájában - első gyermeke születése után köszöntött be az életébe. És most, második várandóssága alatt is  rendszeresen megtornáztatja az izmait. Hogy hogyan csinálja? Sikersztorijából kiderül. 

Sportkártya
hirdetés

"Anyaként a fittség nem luxus, hanem alap kellene, hogy legyen! Hiszen az anyáknál senkinek nincs szüksége több energiára, azt hiszem azt nem kell kifejtenem, hogy miért. Jó, de mikor mozogjak? - hangzik el sokszor a kérdés, főleg az elfoglalt anyukáktól. A válasz erre egyszerű: akkor, amikor te megteremted erre az időt! Ha úgy érzed nincs, akkor egyszerűen nem akarod eléggé (mert esetleg nem annyira fontos ez neked), vagy fejlesztened kell az időgazdálkodásodat. Ez talán kegyetlenül hangzik, de alapvetően mindenre igaz. Arra van időd, amire akarod. 

Nekem sincs több időm, mint bárki másnak. Anya vagyok és cégvezető. Férjemmel, Gergővel vezetjük közös vállalkozásunkat, az Apró Lépteket. Mellette ott a háztartás, és menedzselem az egész családi életünket. Google naptár szerint élek és szigorúan percre be vagyok osztva hetekre, hónapokra előre. Ezt én már nem korlátként élem meg, inkább lehetőségként hogy így mindenre jut idő, ami számomra fontos.

 

Futás, amikor a család alszik

Éveken keresztül futottam hajnalban, amikor a családom még aludt, tehát nem, nem tőlük vettem el az időt a mozgással. Sokan valószínűleg őrültnek tartottak emiatt. Folyamatosan kérdezték, hogy hogyan bírom, miért csinálom? Aki sportol, vagy valaha sportolt, az jól tudja, hogy a mozgás energetizál. Tehát ha mozogsz feltöltődsz, ha fitt vagy, jobban bírsz mindent, egyszerű a matek. Ez hajtott, meg persze egy idő után a céljaim, amiket kitűztem magam elé.

A kislányom 5 éves. Alíz születése után fél évvel jött a futás az életembe komolyabban. Úgy kezdődött, hogy "kikapcsolódásként futok egy kört". Aztán hatalmas szerelem lett belőle, olyannyira, hogy 2015 őszén maratonista lettem, egész szép eredménnyel (3 óra 43 perccel). A futáshoz visszatérek, amint lehet, már nagyon várom, de most picit vissza kell fognom magam, mert újra kismama vagyok. Nemrég léptem a 7. hónapba, kisfiammal a pocakomban és a mozgás természetesen most is szerves része az életemnek.

 

Heti három edzés pocakosan

 

Heti három edzésem van, amely egy aerob+súlyzós részből áll, magam raktam össze a gyakorlatsorokat, de természetesen orvosommal, védőnőmmel, edzővel egyeztettem mindent. Mivel a futás nem esett jól már a várandósság elején sem, más mozgásformák után néztem, amik hasonlóan megizzasztanak, de nem megterhelőek. Kismamáknak aerob mozgáshoz remek választás az ellipszis tréner, taposógép, vagy a spinning (otthoni szobabicikli is tökéletes!), én is ezeket használom váltogatva. 40 perc könnyű aerob mozgás kitűnően átmozgat és zsírt is tudsz vele égetni. Itt amire figyelni kell, hogy a pulzus ne menjen 140 fölé. Az edzéseim második fele súlyzós edzés felsőtestre (has kihagyva), ill. lábra, fenékre. Kitolások, guggolások, lábemelések. Kis súlyok, magas ismétlésszám. Semmi megerőltetőt nem csinálok, ezek, szinten tartó edzések. Azon túl, hogy edzettségi szintednek megfelelő dolgokat csinálsz, fontos, hogy mindig figyelj tested jelzéseire és ha bármi kényelmetlenséget tapasztalsz, azonnal hagyd abba!

 

 

Táplálkozni is csak tudatosan

Emellett egy eléggé tudatos táplálkozást folytatunk családi szinten. A paleo étrend áll hozzánk legközelebb, tehát cukor- (kizárólag eritrittel édesítünk), laktóz- (növényi tejeket iszunk) és gluténmentesen (maglisztek) táplálkozunk alapvetően. Ha mégis gabonából készült terméket fogyasztunk, akkor is lehetőleg teljes kiőrlésűt. Számunkra ez már nem áldozat, vagy lemondás, ez a természetes, ezt szeretjük! „Félve” mondom el főleg szülőtársaknak, hogy Aliznak egy szelet torta vagy csoki: "Fúj, undorító!" Nem azért mert
eltiltottuk tőle! A természetes ízekhez szokott, ő maga mondja, hogy neki ezek túl édesek...

A kiegyensúlyozott táplálkozás és rendszeres testmozgás életforma számomra. Azon kívül, hogy mindannyian jól érezzük így magunkat, az sem egy utolsó szempont, hogy a gyermekeink mit látnak tőlünk, miben nőnek fel. Alizzal együtt is tornázunk, sokszor elkísért a futóversenyekre. Ha szeretnénk, hogy gyermekünk sportoljon, kevés, ha csak mondjuk neki, hanem mutassunk jó példát. Így lehetünk csak hitelesek számukra! 

 



Címkék: negyven címke programajánló vasúttörténeti park ezzel


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás