Fuss, ha kedves az életed!

10+1 tipp, hogy megszeresd a futást

2016-09-21

Szerző: Kőváry Anett

A futás unalmas. Nehéz. Fáj. Magányos dolog. És csak nagyon sokára látható az eredménye – aki nem fut napi vagy heti rendszerességgel, annak biztosan megfordult már a fejében a fenti gondolatok valamelyike. Ha nincs is első futásra szerelem, kitartással ebben a mozgásformában is megtalálhatod a szépet, ha megfogadod az alábbi 10+1 tippet.

 

Sportkártya
hirdetés

 

1. Felejtsd el a múltat 

Mindenkinek van valamilyen rossz élménye vagy negatív előítélete a futással kapcsolatban. Itt az idő ezeket elfelejteni! Ne gondolj a gonosz tesitanárra, aki élvezte, hogy szadizhatja az osztályt a félmaratonokkal vagy a végtelen száz méterekkel. Csak azért, mert a múltadban nem volt kellemes, nem jelenti azt, hogy nem is lehet az. Az élvezetes futás csak az elhatározáson múlik: felveszed a futócipődet és rázárod az ajtót a gondjaidra. 

2. Legyen célod

Ha van valamilyen elérendő cél, sokkal nagyobb lendülettel veted majd magad bele a dologba. Nem kell nagy elhatározásokra gondolni, csupán annyira, hogy minden nap egy oszlopközzel, egy sarokkal, száz méterrel, öt perccel többet futsz, mint előző alkalommal. 

3. Lassíts le

Senki sem mondta, hogy bármikor is meg kell döntened Usain Bolt száz méteres világrekordját. A világon semmit sem kell megdöntened. Még csak bizonyítanod sem kell, egyszerűen csak érezd jól magad. Ha kocogva, akkor kocogva. Ha még annál is lassabban haladva, akkor úgy. Az a legfontosabb, hogy egy percig se legyen szenvedés. Ha elfáradtál, még jobban lassíts le, és pörgesd fel magad újra, amikor megint erőre kaptál. 

4. Játssz!

Ha lefoglalod az agyad valamivel, sem időd, sem energiád, sem alkalmad nem lesz arra, hogy azon kattogj, mennyire utálsz futni. Szórakoztasd magad például azzal, hogy kitalálod, mi lehet a foglalkozása a veled szemben vagy melletted elhaladónak. Alkoss szavakat az autók rendszámtáblájának betűiből. Számold a lépéseidet. Mondj magadban mondókákat. A kedvenc versedet. Vagy egyszerűen csak tervezd meg a másnapodat – ezzel két legyet ütsz egy csapásra. 

5. Válassz új útvonalat!

Persze, hogy unalmas a roston sült csirkemell jázmin rizzsel, ha minden nap azt eszed ebédre. Így van a futással is: ha mindig ugyanazon az útvonalon haladsz, előbb-utóbb megunod. Fedezd fel a környéket – persze csak biztonságos keretek között – és kocogj arra, amerre még nem jártál. Lehet, hogy felfedezel egy új játszóházat, éttermet, edzőtermet, vagy egyszerűen csak új látvánnyal kényezteted a szemedet. 

6. Hallgass zenét

Itt a kiváló alkalom arra, hogy szupersztár legyél – ha csak 30-40 percre is. Válogasd össze a kedvenc lendületes zenéidet, tedd a fülhallgatód a füledbe, és engedd, hogy minden megszűnjön körülötted. Hagyd, hogy erre az időre, amíg futsz, oda vigyen a fantáziád, ahová csak akarod. Légy a saját videokliped főszereplője, képzeld magad egy filmbe, garantáltan felspannol majd! 

7. Olvass a futásról

Hamar visszaszerezheted a motivációdat, ha elolvasod mások élménybeszámolóit a futásról. Vegyél a témával foglalkozó magazinokat, keresd fel különböző futók blogjait, hihetetlen sztorikra bukkanhatsz. Érdemes az instagramon és a facebookon és szétnézni a különböző futós sztorikért, fotókért, biztosan találsz olyat, akinek az élet- és futásmódja inspirál téged! 

8. Számolj be az élményeidről

És ha már ezeken az oldalakon jársz, kezdd el te is megosztanod az élményeidet. Csinálj fotókat a futás alatt látottakból, oszd meg az adataidat a különböző futó-applikációk segítségével, így a fejlődésedet is nyomon követheted. Indíts te is blogot, vagy egy insta fiókot, meglátod, hogy nem csak másokat, de saját magadat is motiválni fogod ezzel. 

9. Jótékonykodj

Manapság egymást érik a futóversenyek, szinte minden héten rendeznek valahol ilyen megmozdulást, köztük rengeteg jótékony célú is van. Válassz ki egy ilyet, fuss egy olyan célért, ami közel áll hozzád. Meglátod, olyan lesz, mintha hajtóművek lennének a lábaid helyén, szárnyalni fogsz és még a lelked is jól érzi majd magát.  

10. Tarts szünetet

Sokan számolnak be arról, hogy akkor jöttek rá, valójában mit is jelent számukra a futás, mikor kicsit távolabb léptek tőle. Hagyj ki néhány napot, hetet, ha kell, hónapot. Ha hiányozni fog, akkor garantáltan minden korábbinál nagyobb lelkesedéssel szeded majd a métereket, de ha semmiféle indíttatást nem érzel, akkor el kell fogadnod, hogy a futás nem a te sportod. Van ilyen. Kevesen tudják, de pl. Michael Schumacher is gyűlölte a futást, helyette mindig biciklivel edzette a testét. 

+1 tipp: Akarj futni!

Meglátod majd, ha igazán akarsz futni, akkor semmi sem tántoríthat el tőle. Még a fájdalom sem. De ha nem lesz elég erős az akaratod, akkor akárhány tippet is elolvashatsz, semmi sem fog segíteni. Erőltetni nem kell, de ha a jó érzés szikrája benned van, akkor érdemes még elszántabban belevágnod a dologba. 

 



Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás