Fáj a fejed? Segítek, hogyan mulaszd el gyógyszerek nélkül

2017-12-08

Szerző: Fekete Eszter

Sajnos a többségünk ülőmunkát végez. Akárhogy is próbálunk ügyelni a tartásunkra, az egész napos üléstől biztos, hogy egy idő után a derekunkat magunk alá billentjük, és ettől kezdve, jön a dominó effektus, egymás után borul mindenhol a helyes minta.

- Az első és legfontosabb, hogy ezt korrigáld. Ha fel tudsz állni, az lenne a legjobb, de ha nincs rá alkalom, akkor ülve, az ETka My Life program előző részében leírtak alapján rendezd a tartásodat ülő helyzetben is. Ez azért nagyon jó, mert ilyenkor megszűnnek a feszülések és tényleg csak azok az izmok dolgoznak, amelyeknek kell. A vállak, lapockák helyzete ebben az esetben nagyon fontos, mert ha engeded előre borulni a válladat, akkor megfeszülnek a nyakizmok, csökken az agy vérellátása és máris a fejfájáshoz vezető ösvényre léptél.
- Miután rendezted a tartásodat, beindul a vérkeringés. Segítsd a légzéseddel az áramlást! Természetesen lélegezz az orrodon keresztül! Érezd meg, hogy minden kilégzéskor a hasad és a mellkasod befelé mozdul, minden belégzéskor előre domborodik a mellkasod, a hasad visszakerül a helyére. Tedd is a kezedet a hasadra és a mellkasodra! Helyes tartásban az izmok is újra jól működnek, összehúzódnak és elernyednek, ezzel támogatva a kilégzést és a belégzést orrodon és bőrödön keresztül.



- Tudatos összehúzással és elernyesztéssel követve a légzést, fokozod az anyagcsere folyamatokat. Amikor érzed, hogy megtörténik a kilégzés, húzd össze az izmaidat, majd ernyeszd el és élvezd a beáramlást. Nagyon fontos, hogy ne erősen csináld!
- Nyújtózz néhányat! Emeld fel a karodat magas tartásba és nyújtóztasd meg magadat. Minden nyújtózáskor finoman húzd össze az izmaidat, engedd kiáramolni a levegőt. Majd ernyedj el és hagyd, hogy megtörténjen a belégzés. A nyújtózás lazítja az izmokat, oldja a feszüléseket.
- Paskold át magadat: fejedet, vállaidat, karjaidat, törzsedet és a lábadat. A csuklyásizmot és a nyakadat pedig masszírozd át jól! Ha van időd és lehetőséged, játszadozz el a paskolásokkal. Üss a térdedre és a válladra felváltva, majd keresztezve.
- Szorítsd ökölbe a kezedet, és ütögesd össze! A fejfájásra ez kimondottan jó.
- Végezz néhány vállkörzést, hogy a befeszült vállövet segítsd a lazulásban! Amikor hátul írod a kört, jól zárd össze a lapockádat és a válladat egészen engedd le, mint a helyes testtartásban. Váltott és páros körzéseket is végezhetsz.
- Majd körözz a karjaiddal is hasonló módon!
- Nyújtózz még egy utolsót, most az egyik karod fent, a másik lent legyen, két irányba nyújtóztasd meg magadat! Kartartás cserével ismételheted, ahányszor jól esik.

Egészségedre!

Az óráimat Szadán hétfőn reggel 9-től és szerdán este 18 órától látogathatod a Faluházban. Gödöllőn, csütörtökön 18 órától a Patak téren, a Szolgáltatóház emeletén.
https://www.facebook.com/esztermozgas/
http://mozgas-neked.webnode.hu/

Fekete Eszter
Etka Jóga Erőgyűjtő Módszer oktatója
NMPT instruktor



Címkék: jóga ülőmunka fejfájás


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás