Ezért kell többet pihenned

2018-08-14

Mindenhol azt hallod, hogy ha szeretnél formába lendülni, feszegesd a határaid, menj el a limitig. De miközben a kemény, megterhelő edzések valóban segítik a fizikai fejlődésed, az ezek között tartott pihenő éppen olyan fontos.

Sportkártya
hirdetés

Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy ha valami jó, akkor a még több még jobb belőle. Ha ma is rávettem magam, hogy kihajtsam magam, akkor holnap is jó lesz. Csak hogy ez így nem teljesen igaz. Amikor edzel, fizikai nyomásnak teszed ki a tested, hogy lásd ennek eredményeit, hagynod kell, hogy rendbe jöjjön a terhelés után.

A fejlődés tehát nem az edzés során, hanem az edzés után történik. Ezért aztán két edzés közé be kell iktatnod azokat a pihenőnapokat, amikor a tested el tudja végezni ezt a munkát. Egy kemény edzés után a tested gyulladásos reakciókat produkál, ami segít, hogy rendbejöjjön. Ha ezt tovább fokozod, akkor az már nem tesz jót, mert gyengíti az immunrendszert.

Ez nem azt jelenti, hogy két keményebb edzés között ne csinálj semmit. A pihenőnapokat is érdemes aktívan tölteni, csak ilyenkor ne feszegesd a határaid. Ilyenkor jógázz vagy menj el kocogni. Így folyamatosan gyors marad a vérkeringésed, ami segíti ez emésztésed, ez kiemelten fontos egy kemény edzés után.

Ahhoz, hogy hosszú távon haszna legyen az edzésnek, mindig oda kell figyelned a fokozatosságra és a mértékre. Így lesz igazán értelme, és így fogod elérni azt, amit szeretnél.

Forrás: dailyburn



Címkék: edzés pihenés fittség


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás