Eleged van? Menj le kutyába!

Stresszoldó jógapózok kezdőknek is

2016-09-28

Ha tele van a hócipőd a főnököddel, a munkahelyeddel, a családoddal, a barátaiddal és úgy általában az életeddel - mert van ilyen! -, ha úgy érzed, teljesen lenyom a rengeteg tennivaló, állj meg egy fél órára és próbáld ki a Zoé által ajánlott stresszoldó ászanákat. Nincs előírás, meddig tartsd ki őket, de néhány lélegzetvételnyi időt mindenképp ajánlatos elidőzni bennük ahhoz, hogy érezd a hatásukat. 

 

Sportkártya
hirdetés

 

BABAPÓZ

 


A babapózban kiválóan nyújtható a hátizom

 

Egy rendkívül stabil póz, melyben tökéletes biztonságban érezheted magad. A testedtől semmiféle megerőltetésre nincs szükség, a tested mellé helyezett karokkal ellazíthatod a vállaidat, előre nyújtózva pedig megnyújthatod a hátadat. 

 

LEFELÉ NÉZŐ KUTYA



 
 
A teljes izomzatot megdolgoztatja, miközben nem megerőltető. Ebben a testtartásban a fejed és a szíved a természetesnél lejjebb kerül, mint amikor fejen állsz. Javítja a vérkeringést, ezáltal élénkít. Megnyújtja a nyaki izmokat és a vállakat is, így egy kicsit úgy érzed majd, lekerült némi teher a válladról. Fontos, hogy ne feszítsd be, de ne is hagyd előre bukni a fejedet, és a vállaidat ne húzd fel. A sarkakkal törekedj a matrac felé, és kicsit fordítsd ki őket, hogy ha hátranézel, csak a lábujjakat lásd, a sarkadat nem. A lapockákat igyekezz távolítani egymástól, a tenyereket erőteljesen nyomd a talajba, nehogy megsérüljön a csuklóízületed. 

 

ELŐREHAJLÁS


Előrehajlásban megnyúlik a gerinc

 

Fantasztikusan nyújtja a gerincet, menstruáció esetén enyhíti a hasi fájdalmakat. Lelassítja a szívverést, és ha legalább két percig benne maradsz, érezni fogod, hogy minden rossz közérzetet és lehangoltságot kitisztít a tudatból. Akik gyorsan izgatottá válnak, illesszék be a napi programjukba, mert az előrehajlás, vagyis uttánászana megnyugtatja az agysejteket. Fontos, hogy ne feszítsd ki a térdeket, ha kényelmetlen a póz, egy picit nyugodtan behajlíthatod a lábakat. A felsőtested pihentesd a combokon, hogy megóvd a derekadat a túlterheléstől. 

 

TEVEPÓZ


Szétnyílt hasizom esetén eddig menj csak el a pózban
       

Aki panaszmentes, teljesen hátra hajolhat

 

Ez a póz nem ajánlott annak, akinek szét van nyílva a hasizma, köldöksérve van, vagy fájni szokott a dereka. Az ilyen panaszokkal elég megállni úgy, hogy a kezeket a derékra vagy a fenékizmokra tesszük és semleges pózban tartjuk a gerincet, vagyis se homorítás, se domborítás ne legyen benne. Akinek nincsenek ilyen gondjai, az nyugodtan gyakorolhatja az ászanát, mert segít ellensúlyozni az irodai testtartást, vagyis a görnyedtséget. Az egész gerinc nyújtózik, felfrissül. 

 

SAVÁSZANA


A tökéletes pihenés póza

 

A relaxáció póza. Teljesen elernyedhet a test, a lábfejek kifelé buknak, a karok is lazák. Látszólag könnyű, de valójában nagyon nehéz teljesen mozdulatlanul feküdni. Megnyugtatja a tudatot és a testet is, csillapítja az elmét, lelassítja a légzést és segít pihenni. Be is hunyhatod a szemed, nem baj, ha pár percre elalszol. Csak pihenj, és élvezd a pillanatot! 

 



Címkék: jóga stressz stresszoldó


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás