Egy dietetikus tippjei, hogy egész nap energikus maradj

2017-07-28

A reggeli rutin meghatározza az egész napi közérzeted, ezért nagyon fontos, hogyan indítod a napot. Van pár dolog, amire érdemes odafigyelned, mert ha reggel szánsz rá egy kis időt, akkor az egész nap máshogy megy majd.

Sportkártya
hirdetés

1. Arcápolás és smink természetesen

Az egyszerűség és a természetesség fontos szempont akkor is, ha a bőrödről van szó. Használj minél kevesebb sminket, és hagyd, hogy a bőröd szabadon lélegezzen. A hajadnak is jót tesz, ha nem szárítod mindig fazonra, nem teszel rá olyan anyagokat, amelyek csak a frizura szilárdan tartására hivatottak. Ha elfogadod a saját, természetes szépséged, azzal hozzásegíted magad, hogy önmagad is minél jobban el tudd fogadni.

A ragyogó bőr belülről fakad: a legtöbbet azzal tehetsz a bőrödért, ha egészségesen táplálkozol. Hiszen a bevitt étel határozza meg a bőr állagát és kinézetét. Vegyél magadhoz olyan táplálékokat, amelyekben omega-3 van, mint a dió vagy a Chia mag, ezek különösen jót teszne a bőrnek.

2. Tápláló reggeli

A reggeli meghatározza az egész napod, ezt nem győzzük elégszer hangsúlyozni. Ha rendesen megreggelizel, egész nap energikus maradsz és jobban tudod kontrollálni az egész napi étkezésed. Érdemes hidratálással kezdeni, még a kávé előtt: igyál egy pohár vizet. Nagyon jó méregtelenítő hatása van, ha teszel bele citromot is.

A reggeli mellé nagyon jó kiegészítés, ha készítesz magadnak egy turmixot. Ebbe mindenféle növényeket bele tudsz tenni, így rostokkal és fehérjével is ellátod a tested már a nap elején. Bónusz, hogy nagyon egyszerű elkészíteni, és könnyen elérheted, hogy ne und meg: minden reggel variálhatod egy kicsit a benne lévő összetevőket, így mindig más íze lesz. Arról már nem is beszélve, hogy ízesítheted is, gyömbérrel, avokádóval, amit épp megkívánsz.

3. Öltözet

Azokra a napokra, amikor nem kell különösen felöltöznöd valahova, jó, ha kialakítasz egy olyan ruhatárat, amelynek minden eleme megy mindhez. Veszel egy fazonú topokat és pólókat, valamint olyan szabású nadrágokat és szoknyákat, amelyek illenek a felső fazonjához. Ha a színekre is odafigyelsz, és igyekszel semleges, pasztell színeket válogatni, akkor a reggeli felöltözés nem fog terhet jelenteni, hiszen bármit felvehetsz bármivel.

4. Meditálj

Amikor reggel felébredsz, akkor kavarognak a fejedben mindazok a gondolatok, amik arról szólnak, hogy mit kell megcsinálni aznap, mit nem szabad elfelejteni, mire kell sort keríteni. Ha káosz és pánik van a fejedben, amikor nekikezdesz a napi dolgoknak, az fáraszt és hátráltat is.

Tölts pár percet teljes nyugalomban, amikor véggigondolod a napi teendőket, felállítod a fontossági sorrendet, és végiggondolod, hogy hogyan a legpraktikusabb kivitelezni őket. Ezután pedig írd le a napi tervedet, amihez a délután folyamán is visszanyúlhatsz.

Fontos, hogy csak annyit tervezz egy napra, amit meg is tudsz valósítani. Felesleges túlvállalni magad, hiszen úgysem tudod kivitelezni, és csak ideges leszel tőle.

Ne ugorj tehát fejest a napba, indítsd a reggeleket nyugodtan és szánj időt a reggeli rutinra. Lehet, hogy így egy kicsit tovább tart, de annyi energiát és logikát ad az egész napnak, hogy be fogod hozni a lemaradást!

Forrás: Mindbodygreen



Címkék: reggeli smink meditáció rutin öltözet


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás