Az első lépés a gerinc egészségének megtartásához és visszaszerzéséhez - Etka Jóga és NMPT

2017-11-30

Szerző: Fekete Eszter

A természetes testtartás a mai embernek sajnos már egyáltalán nem természetes. Az állandó ülés az autóban, a munkahelyen, az iskolapadban megteszi hatását. Nagyon hasznos és fontos a rendszeres mozgás, de a kialakult rossz mozgás- és tartásminta sajnos melegágya a mozgásszervi problémáknak. Alapvető fontosságú, hogy a gerinc természetes görbületeit tudjuk megtartani vagy visszaszerezni. Bármilyen mozgásformába is fogsz, rendezd először a tartásodat!

Sportkártya
hirdetés

Hogyan is kellene tartaniuk az izmainknak? Az Etka Jóga foglalkozásokba beépítettem egy forradalmian új mozgástréninget, az NMPT-t (Természetes mozgásminta tréning- Bene Máté gerincspecialista módszere). Ennek a módszernek a lényege, hogy az idegrendszert tanítsuk meg újra arra, hogy milyen izmoknak kell működésbe lépniük, ahhoz, hogy a gerincünk az egészséges helyzetbe kerüljön. Vagyis újra programozzuk magunkat. És a nagyszerű benne, hogy bármilyen mozgásformába be tudjuk építeni, így a jóga órákba is.

Nézzük az állást!

• Csípő széles terpesz. Nem nagyobb, mert akkor már nem biztos, hogy minden szükséges izmodat be tudod kapcsolni.
• Toldd el magadat a talajtól a talpaddal! Ha jól csinálod, már enyhén érzed is a nyújtózást.
• Máris érzed, hogy finoman összehúzódik a farizom. Főleg a lent lévő farizomra koncentrálj.  Ha jól csinálod, a combod kifelé fordul és a térdeid is párhuzamosan állnak. Tedd a kezed oda, és érezd, hogy közelítenek összehúzáskor!
• A deréktájéka következik. Enyhén nyújtózz tovább, képzeld el, hogy a derekadat közben a gerinctől kifelé széthúzod. Ennek hatására elindul befelé a hasad, ha jól csinálod. Újból nyújtóztál kicsit.
• A vállat told hátra, lefelé! Teljesen zárd a lapockákat! A mellkas domborodik, az alapvető életműködések felszabadulnak. (tüdő, szív, agy vérellátása)
• Még egy utolsót nyújtózz felfelé fejbúbbal és lazítsd el a nyakad! Állad párhuzamos legyen a talajjal.

Ez a legenergiatakarékosabb üzemmódunk. A kellemes, nyújtott tartás pedig egy belső tartást is biztosít. Erre törekedj napközben, és amikor csak eszedbe jut, rendezd a tartásodat!

Jön az ülés:

Arra törekszünk, hogy a gerincgörbületeket megtartsuk. Sajnos az ülés a helyes mintát egy idő után rontani fogja. Ezért fontos:
• Ne dőlj neki a szék háttámlájának! A derekadnak így tudod megtartani a természetes görbületét. És mint tudjuk, ettől függ a nyakad állapota is. Irodai munkához a gyógytornászok az ékpárnát javasolják, ezzel tudod a fenntartani a gerinc természetes görbületét. A monitor szemmagasságban legyen!
• Ha behuppansz egy kényelmes fotelba, a derekadat egy hengerpárnával, összetekert pléddel támaszd ki. Szintén a gerinc természetes görbületeinek megtartása érdekében.

Hogy frissen tudd tartani magadat ülés közben, néhány praktikus tanács:
• Amikor csak lehet, keresztbe nyúlj a dolgaidért (telefon, pohár, toll…). Ilyenkor a keresztcsatornák bekapcsolnak, a keresztezések jó hatással vannak az idegrendszerre.
• Óránként mozgasd át magad törzshajlításokkal, paskolásokkal, nyújtózásokkal, hogy a vérkeringés beinduljon! Állj fel! Ez tényleg csak 1-2 perc, ennyire mindenkinek kell időt szakítani.

Az óráimat Szadán hétfőn reggel 9-től és szerdán este 18 órától látogathatod a Faluházban. Gödöllőn, csütörtökön 18 órától a Patak téren, a Szolgáltatóház emeletén.
https://www.facebook.com/esztermozgas/
http://mozgas-neked.webnode.hu/

Fekete Eszter
Etka Jóga Erőgyűjtő Módszer oktatója
NMPT instruktor



Címkék: jóga testtartás


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás