Adj esélyt a futásnak

Ha nem hibázol, még meg is szeretheted

2017-04-03

Szerző: fittanya.hu

Ha érezted már azt, hogy rajtad kívül mindenki más élvezi a futást, de neked valamiért nem megy, pedig újra és újra adsz esélyt a dolognak, akkor esélyes, hogy valamit rosszul csinálsz. A futás ugyanis - bármennyire is egyszerűnek és elronthatatlannak tűnik - valójában nagyon sok érzékeny pontot rejteget, amiken könnyű elcsúszni. De ha odafigyelsz rá, hogy ne kövesd el az alábbi négy hibát, akkor szinte garantált, hogy meglesz a pozitív futásélményed. 

Sportkártya
hirdetés

Ne engedd felülkerekedni az egódat

Ne akarj az első, de még a második alkalommal se lefutni 10 kilométert pihenés nélkül, versenytempóban. Egyrészt a fokozatosság elmaradása komolyan megterhelheti a szervezeted, másrészt ha mégsem sikerül a dolog, akkor a kedvednek is annyi. Ne hasonlítsd magad másokhoz, nem tudhatod, hogy ők mióta futnak és hol tartanak a fejlődésben. A legjobb, ha első lépésként csatlakozol kezdő futók virtuális vagy valóságos klubjához, és apró célokat tűzöl ki magad elé. Például tűzz ki egy teljesíthető távolságot, mondjuk egy kilométert. Ha sikerült lefutnod, akkor következő alkalommal ne a távot növeld, hanem próbálj javítani az idődön, ez a legjobb útja a fejlődésnek. 

 

Ne spórold meg a cipőpróbát!

A futás nem az a műfaj, ahol érdemes a netről cipőt rendelni vagy csak úgy ránézésre választani egy lábbelit. A próbálás a minimum, de a legjobb, ha olyan boltba mész, ahol a lábad adottságainak megfelelő cipőt kapod, mondhatni: a lábadra szabják a futócipődet. Ha kényelmetlen a cipőd, vagy felsérti a lábadat, mindenképp válts. Ez olyan befektetés, ami hosszú távon megéri, hiszen ezeket a speciális kiegészítőket több száz vagy több ezer kilométerre tervezik. 

 

Ne csak fuss, nyújts is!

Ahhoz, hogy hosszú távon bírd a futást, és ne álljanak be az izmaid néhány alkalom után, fontos beiktatni valamilyen, az izmokat alaposan megnyújtó mozgásformát is a futás mellé. Nagyon ajánlott például az úszás, a jóga, sőt, még a súlyzós edzés is. Ezek mind jó hatással lesznek az izomzatodra, rövid időn belül a teljesítményeden és az állóképességeden is látni fogod. 

 

Soha ne fuss teli hassal

Persze, kell az energia a futáshoz, de az étkezést mindig úgy időzítsd, hogy legalább két óra elteljen az evés és a futás között. Ellenkező esetben nemcsak nehezebben fogod bírni a mozgást, de igencsak rosszul érezheted magad, egész egyszerűen azért, mert a frissen lenyelt falatok minden lépésnél összrázódnak majd benned, sőt, lehet, hogy elindulnak visszafelé. Futás előtt inkább csak igyál, még akkor is, ha nem érzed magad szomjasnak.



Címkék: futás tipp szabadban


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás