A LAPOS HAS - ÉS AMI MÖGÖTTE VAN

NINCS CSODAKÚRA, CSAK KEMÉNY MUNKA

2016-09-21

Szerző: Kőváry Anett

Próbálkoztál mindennel: haspréssel, negatív haspréssel, plankkel, biciklizéssel, lábujjérintéssel, de a várt eredmény elmaradt. A hasad nem lett sem keményebb, sem kisebb, a pihepuha zsírpárnád legnagyobb örömödre úgy hozzád nőtt, mintha soha nem is akarna már elválni tőled. A rossz hír az, hogy önmagában a hasizom gyakorlatokkal fejleszted ugyan az izmaidat, de az úszógumid eltüntetéséhez még keményebb munkára lesz szükség.

Sportkártya
hirdetés

Ahhoz, hogy bármi látványos történjen derék- és csípőtájékon, sajnos nem elég csak csinálgatni a dolgokat, nem elég csak „hasazgatni”, kőkeményen neki kell feszülni a témának, és bizony nem csak az edzőteremben. Gondolj bele: jó esetben napi egy órát edzel és 23 órát NEM edzel. Vagyis a mozgás nélkül töltött időszakban is oda kell figyelni magadra. Ahhoz, hogy csökkenjen a haskörfogatod, egyszerűen változatnod kell az étkezési szokásaidon. 

Jó hír, hogy mindenkin van zsír: a bőr alatti zsírréteg, és a mélyebb, zsigeri zsír, mely körülveszi és védi a szerveket, egyaránt mindenkin megtalálható. Hogy kinél kevesebb, kinél több, az függ egyrészt a genetikától, másrészt attól, hogy sportol-e az illető, harmadrészt attól, hogy mit eszik. 

A rossz hír, hogy a nőknek alapból több gondjuk lesz a zsírégetéssel, mint a férfiaknak, mivel 11 százalékkal több zsír van a testükön. Ez pedig főleg a combon és a csípő környékén rakódik le, míg a férfiak hamarabb pocakosodnak. 

Egy másik rossz hír, hogy - hála a szervezetünkben fellelhető ösztrogén hormonnak -, a női test szereti megtartani a zsírt. Nem véletlen, hogy ebben is sokkal hatékonyabbak vagyunk a férfiaknál: ezzel a képességgel a test a terhességre készül fel. Ugyanakkor egy klasszikus körte alkatú nő valójában egészségesnek tekinthető, miközben az alma alkatúak, akikre a has tájékon felgyülemlett zsír a jellemző, akár komoly egészségügyi bajokkal, például cukorbetegséggel vagy magas vérnyomással is megküzdhetnek, ha nem figyelnek oda magukra. 

 

Tiszta étkezés – fél siker

Tény, hogy a hasizomgyakorlatokkal erősíthető a hasfal, de ettől a zsír mennyisége még nem fog csökkenni, ezért kell alapjaiban megreformálni az életmódodat. Vagyis itt az idő megbarátkozni a tiszta étkezés gondolatával. A zöldségben, gyümölcsben gazdag étrendek, a teljes kiőrlésű gabonák, diófélék, magvak, babok, az alacsony zsírtartalmú tejtermékek és a sovány fehérjék (mint a baromfi, a tojás és a hal) a lehető legjobb hatással vannak a szervezetre, főleg, ha a cukrot teljesen kiiktatjuk az étrendből. Ezzel az életmódváltással tartósan csökkenthető a has körüli zsír mennyisége. Ugyanakkor fontos arra is odafigyelni, hogy az egészséges, tiszta élelmiszerek fogyasztását se vigyük túlzásba, mert hiába a minőségi alapanyagok, ha minden étkezésnél degeszre esszük magunkat.

Zsírégetés és felülés – csak együtt van értelme

Ha kitartóan és lelkiismeretesen követed az új étrendedet, egy idő után elkezd látszani az eredmény. Az teljesen egyénfüggő, hogy kinél hány napnak, hétnek, hónapnak kell eltelnie a változás megjelenéséhez. Felgyorsíthatod a folyamatot zsírégető edzésekkel, amik mellett már van értelme a haspréseket, felüléseket is számolni: fontos, hogy látványos eredményért egyszerre kell a zsírmennyiség csökkentésére és az izmok feszesítésére, építésére koncentrálni. Arra viszont számítanod kell, hogy a hasaddal együtt más területekről is el-eltűnedezik majd a zsír. Miért lenne ez baj? – gondolnád. Hát azért, mert a combok és a csípő soványodása mellett az arc is beesettebbé válhat, és ami a legrosszabb hír, a cicik is jelentősen összemehetnek. De ahogy figyeled majd a tested változását, garantáltan megtalálod azt az állapotot, amivel elégedett vagy, és amiben jól is érzed magad. 

A lényeg: felejtsd el az „Így lesz két nap alatt lapos hasad” felütésű csodatornákat, mert az igazán-, és főleg tartósan feszes hasért bizony keményen meg kell dolgozni. És nem csak az edzőteremben, hanem az étkezőasztalnál is.



Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás