A gyümölcscukor rossz neked?

2017-06-21

Egyes diéták úgy épülnek fel, hogy elvégzésük közben akármennyi gyümölcsöt megehetsz - azt ígérik, ez nem befolyásolja a súlyvesztést. A valóságban azonban az emberek több cukrot vesznek magukhoz "egészséges forrásból", vagyis gyümölcsből, mint hinnék.

Sportkártya
hirdetés

Amikor megeszel egy tábla csokit, akkor tudod, hogy "bűnöztél", és mértékkel fogyasztod. Viszont amikor gyümölcsöt eszel, úgy gondolod, hogy most igazán egészségesen táplálkozol, és talán nem figyelsz oda, hogy mennyit is ettél már meg. Így pedig észre sem veszed, milyen sok cukrot viszel be.

A gyümölcsben két cukorfajta található meg: glükóz és fruktóz. A glükózt kiválóan felhasználja a szervezeted, az szuperül működik üzemanyagként. A fruktózt ugyanakkor csak a májad tudja lebontani. Ez pedig emésztési problémákat okoz.

Ha túl sok fruktózt viszel be, a májad nem tudja lebontani, ezért elraktározza, és ez számos problémát okozhat. A kutatások azt mutatják, hogy a fruktóz sokkal inkább úgy működik a szervezetben, mint a zsír, nem mint a szénhidrát.



Ezért aztán azt is érdemes megfigyelned, hogy mit használsz édesítőnek. Több olyan cukor helyett használt édesítésre alkalmas anyagot találni, mint például az agávé, aminek a fruktóz tartalma kifejezetten magas, ezért károsabb, mintha cukrot fogyasztanál.

Mely gyümölcsök tartalmaznak kevesebb cukrot? Például a bogyós gyümölcsök vagy az avokádó. Ha sokat sportolsz, akkor a magasabb fruktóz tartalmú gyümölcsök, mint a szőlő sem okozhatnak problémát. Egy meleg nyári napon pedig nincs jobb hidratáló, mint egy szelet dinnye.

A gyümölcslevelekkel már kényesebb a helyzet, azok a facsarás hatására még intenzívebb arányban tartalmaznak gyümölcscukrot, így ezekkel érdemes vigyázni.

A gyümölcs természetesen egészséges, és mértékkel fogyasztva a legtöbb embernek nem okoz semmilyen problémát. Ha neked azonban érzékeny az emésztésed, és nem tudod megfejteni, mi lehet a gond, akkor érdemes gyümölcs elhagyással próbálkozni!

Forrás: mindbodygreen.com



Címkék: diéta gyümölcs táplálkozás gyümölcscukor fruktóz


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás