A fogyókúra tényleg egyenlő a kalóriaszámolással?

2018-01-25

Amikor megpróbálsz fogyni, eléggé be tudsz pörögni a kalória számolásába. Mert végülis erről szól, nem igaz?

Sportkártya
hirdetés

Azért nem teljesen. Ami a tiszta matekot illeti, ha eddig napi 2500 kalóriát fogyasztottál, és most lemész 1600-ra, akkor kisebb lesz a testsúlyod annak a 900 kalóriának megfelelően - akkor is, ha chips-et eszel. De nem mindegy, hogy egészségesen táplálkozol-e, és hogy meg is tudod-e őrizni azt a súlyveszteséget.

Mert amikor fogyásról és az eredményének megtartásáról van szó, akkor sokkal több minden van a színfalak mögött, mint kalóriák be és ki.

Kalória: a minőség sokkal fontosabb, mint a mennyiség

Ha tehát csak a kalóriákat számolod, akkor nem a teljes képet nézed, és a fogyókúrád nem a kívánt eredményt hozza majd. Ha üres kalóriákat fogyasztasz, és nem teljes tápértékű ételeket eszel, akkor folyamatosan éhes leszel - és előbb-utóbb nem fogsz tudni ellenállni, és túleszed magad.

Ezzel szemben ha olyan ételeket fogyasztasz, amelyek megfelelő mennyiségben tartalmaznak rostokat, fehérjéket, sokkal kevesebbel is jóllaksz. Mit érdemes beiktatni az étrendedbe? Tojást, zöldségeket, gyümölcsöket, magvakat, avokádót, olivaolajat.

Edzés és rossz diéta? Csak még rosszabb lesz

Ha kizárólag a kalóriákat számolod és nem minőségi ételt fogyasztasz, akkor mindegy, mint ír ki az edzőteremben a gép: mennyi kalóriát égettél, valójában nem fogsz fogyni. Ha tehát nem figyelsz oda a táplálkozásodra, akkor felesleges nekikezdeni a kardió edzésnek, mert nem fognak eredményt hozni.

Azzal ugyan fogyhatsz, ha csak a kalóriákat számolod, és nem edzel egyáltalán, de ez nem javasolt módszer. Egyrészt az edzés elhagyásával nagyon rosszat teszel az egészségednek, másrészt a mozgás nem csak a direkt kalória-égetésben fontos, ha a súlyról beszélünk: a rendszeres mozgás gyorsítja az emésztést, ezáltal fenntarthatóvá teszi az elért testsúlyod, másrészt minél több izom van rajtad, annál több kalóriát égetsz a legkisebb mozdulatokkal is.

Evés, alvás, edzés

A fogyás három legfontosabb faktora ez. Figyelj oda ezeknek a minőségére, és máris egészséges életmóddal fogsz súlyt veszíteni. Igen, az alvás is nagyon fontos: a megfelelő alvás-mennyiség fontos az emésztésnek, ráadásul ha kipihent vagy, több energiád van a sportolsára is.

Ha megfelelően alszol, akkor könnyebben választod a zöldséget vacsorára a fánk helyett. És ha kipihent vagy, kevésbé vagy stresszes, ami szintén segíti a fogyást. Figyelj oda tehát a testedre sokkal komplexebb módon, mint a kalória-számolás, és a súlyvesztés is könnyebb és tartósabb lesz!

Forrás: dailyburn



Címkék: diéta táplálkozás fogyókúra


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás