7 tipp, mielőtt először lemész az edzőterembe

2017-09-07

Dolgok, amiket senki nem mond el neked, mikor először mész le az edzőterembe.
Ha te már tapasztalt edzőterem-látogató vagy, akkor elolvasod a cikket, és bólogatni fogsz - bárcsak tudtad volna előre.

Sportkártya
hirdetés

1. Fogalmad sem lesz, hogyan kell kezelni a gépeket

Amikor először lemész az edzőterembe, minden új. Márpedig ezek a gépek nem egyféle módon működnek: testre kell őket szabnod a saját igényeidnek megfelelően. Könnyen lehet, hogy elsőre nem találod meg, mit hol lehet állítani. Sokan elbizonytalanodnak, és inkább használják a gépet abban az állapotban, ahogy találták, de ez semmiképp nem jó. Nem a te magasságodra, nem a neked megfelelő súlyokkal megy.

Mindenképp kérdezz, vagy nézz utána, hogy az adott edzőteremben van-e lehetőség jelentkezni olyan alkalomra, amikor megmutogatják a gépeket.

2. Terv nélkül érkezel

Amikor először lemész, akkor csak jársz körben a teremben, és azokat a gépeket használod, amik szimpatikusak, és amikről elsőre meg tudod állapítani, hogy valószínűleg hogy kell használni. Vagy azokra a testrészekre kezdesz el erősíteni, amiket látsz a tükörben.

Érdemes egy tervet készítened, amiben leírod, melyik nap mely testrészeidet fogod erősíteni. Így nem alakítasz ki egy felemás izomzatot, és jobban is tudod mérni az eredményeid.

3. Túlságosan belekezdesz

Nem tudod, mi mennyire terheli az izomzatod, ezért próbálgatod a gépeket, emelgetsz, amennyit tudsz. Az eredmény az, hogy sok izmodat túlterheled, másnap meg sem tudsz mozdulni, és sokkal több kalóriát égetsz, mint ami a testednek ideális.

Ezért kezdj kisebb súlyokkal - nem az a cél, hogy annyit emelgess, amit maximálisan elbírsz. Dolgozz csak két-három testrészen, és fél óránál ne tölts több időt az edzőteremben. Ezt tartsd az első héten.

4. Érdekel, mit gondolnak mások

Sokan rosszul érzik magukat, és inkább le se mennek többet a terembe, mert úgy érzik, mindenki őket nézi, és leégetik magukat. Ez butaság!

Ha valaki valamiért néz téged az edzőteremben, annak két oka lehet: vagy tetszel neki, vagy megpróbálja lelesni a gyakorlatot, amit végzel, hogy aztán ő is csinálhassa.

5. Nem kérsz segítséget

Még ha készítesz is tervet, lehetnek dolgok, amelyekben bizonytalan vagy. Sokan mégsem kérnek segítséget az edzőktől, félénkségből, vagy ki tudja, miért. Pedig az edzők boldogan segítenek! Az igazság az, hogy ez a szenvedélyük, tehát nagy örömmel beszélnek róla, adnak tanácsot, és keresnek megoldást a problémáidra. Kéretlenül viszont nem szeretnének kiselőadást tartani, így ne várd, hogy "biztos szólnának, ha valamit rosszul csinálok".

6. Elkezdesz fogyókúrázni

Nagyon sokan csinálják: elkezdenek lejárni az edzőterembe, és ugyanakkor megvonják maguktól a kalóriát. Mondván, hogy most aztán mindent bevetnek a szebb alak érdekében. De ez visszaüt. Ha nem adsz a testednek elég energiát, amit felhasználhat, akkor nem leszel képes fenntartani a rendszeres edzést.

Egyél megfelelő mennyiséget, legfeljebb az étrend összetételén változtass. A tápanyag fontos az izmok növekedésében, az erősödésben és a regenerálódásban is. Ha nem eszel eleget, könnyebben le is sérülhetsz!

7. Félig végzed el a mozdulatokat

A gépek nem megfelelő beállításának következménye az is, hogy a megpakolt súllyal nincs erőd végigcsinálni a teljes mozdulatot. Ez szintén problémás, hiszen így nem a megfelelő módon terheled az izmokat, vagy nem erősítesz egyáltalán.

Inkább próbálkozz kevesebb súllyal, de a mozdulatokat csináld végig.

Forrás: dailyburn.com



Címkék: edzés edzőterem kezdő


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás