7 tipp, hogy természetes módon felpörgesd az emésztésed

2017-08-16

Van, akinek lassabb, van, akinek gyorsabb az emésztése, és ez a testsúlyra is hatással van. Nem mindegy, hogy a tested a bevitt táplálékot milyen gyorsan alakítja energiává, és mennyi kalóriát éget. Az emésztésedet meghatározza a genetika, a korod, a nemed, a testméreted, de vannak olyan életmódbeli változtatások, amelyekkel te is változtathatod.

Sportkártya
hirdetés

Fontos megjegyezni, hogy nem az emésztés gyorsasága felelős egyedül a testsúlyért. Ugyanakkor sok szempontból jótékony hatással van az egészségre, ha természetes úton gyorsítjuk.

1. Vedd le a fűtést

Egy hűvös szobában aludni segíti a zsírégetést egyes kutatók szerint. Nyilván nyáron nem sok választásod van, de télen vedd lejjebb a hálószoba hőmérsékletét éjszakára.

Nyilván a hűvösben alvástól nem lehet olyan súlyváltozást várni, mint egy diétától, de összességében jótékony hatással van.

2. Igyál egy kávét

A koffein is gyorsítja az emésztést, de persze nem szabad túlzásba vinni: a túl sok koffein fogyasztása idegességet, hasmenést okoz, és nem tudsz tőle elaludni.

3. Próbálj kevesebbet stresszelni

A tested lassabban éget kalóriát, ha folyamatosan stresszes vagy. Stressz esetén a szervezet több kortizol hormont termel, amelyről már több kutatás kimutatta, hogy rosszul hat az emésztésre.

4. Aludd ki magad



Ha nem alszol eleget, az is lassítja az emésztést, valószínűleg szintén a kortizollal összefüggésben. Ugyanakkor azt is kimutatták, hogy ha sokszor felébredsz éjszaka, akkor hiába alszol összességében sok órát, az ugyanúgy nem tesz jót az emésztésnek. Próbálj tehát eleget és mélyen aludni.

5. Emelj egy kis súlyt

A fizikai aktivitás gyorsítja az emésztést, ezen meg sem lepődünk. Ami viszont a zsírégetést a leginkább segíti, az az erősítés.

Minél nagyobb izomtömeggel rendelkezel, annál több energiát égetsz nyugodt helyzetben is, így egész nap több kalóriát égetsz.

6. Egyél valami csípőset

A csípős mustár, wasabi olyan alkotóelemeket tartalmaznak, amelyek segítik a zsírégetést. Persze csak kis mértékben, és átmenetileg.

7. Pliometrikus edzés

Nagy intenzitásuk miatt gyorsítják a szívverést, aminek köszönhetően több kalóriát égetsz. Plusz ha intervall edzést végzel, akkor az emésztés-gyorsító hatást 24-48 órán keresztül is érezheted.

Forrás: dailyburn.com



Címkék: stressz emésztés táplálkozás alvás


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás