7 gyakori hiba a kihagyásos diétában

2017-08-15

A kihagyásos, vagy eliminációs diéta annak megállapításában segít, hogy mely ételekre vagy allergiás, mire reagál rosszul a szervezeted. Az ételallergiának sokszor csak enyhe tünetei vannak, így nehéz megállapítani, hogy mi az oka. Azzal, ha bizonyos ételeket egy időre teljesen elhagysz az étrendedből, magadat vizsgálva találhatod meg a problémát. Sokan azonban alapvető hibákat vétenek, így nem kapják meg a kívánt eredményt.

Sportkártya
hirdetés

1. Időzítés

A kihagyásos diéta legalább 5 hetes elköteleződést jelent. Olyan időszakra időzíteni, amikor nyaralni mész, esküvőre vagy hivatalos, eléggé megnehezíti, hogy betartsd. Már csak azért is, mert gondolj bele, milyen nehéz lesz olaszul elmagyarázni a szakácsnak, hogy jó lenne, ha kifejtené, pontosan milyen lisztet használt ebben a pizzában... Próbáld tehát olyankorra időzíteni a diétát, amikor otthon tudsz enni, és te határozod meg, hogy mit tartalmaz az ennivaló, amit megeszel.

2. Túl sok fedolgozott étel fogyasztása

Nem csak a jól csengő gluténmentes, tejmentes kulcsszavakat kell becélozni: fontos, hogy arra is figyelj, hogy ne egyél túl sok feldolgozott ételt. Törekedj a természetes alapanyagok fogyasztására, a hozzáadott szerek legalább annyira zavarhatják a szervezeted, mint a glutén.

3. Nem elég egészséges étel fogyasztása

Attól még, hogy bizonyos ételeket és összetevőket kihagysz, nagyon fontos, hogy a szervezeted elegendő mennyiségű tápanyaghoz jusson. Ezt a legegyszerűbben úgy tudod megtenni, ha sok gyümölcsöt, zöldséget és fehérjében gazdag ételeket fogyasztasz. A gazdagabb étrend segítségével nem is fogod annyira érezni, hogy megvonsz valamit magadtól-

4. Bizonyos ételekből túl sok fogyasztása

Ha kiválasztasz négy-öt ételt, ami nem tartalmazza azokat a dolgokat, amiket el akarsz hagyni, és azokat eszed öt héten keresztül, az ugyanúgy megterheli a szervezeted, és kockáztatod a kihagyásos diéta sikerességét. Ha valamiből túl sokat viszel be, az felboríthatja az emésztésed egyensúlyát, miközben a cél most pont az, hogy a gyomrod pihenhessen egy kicsit. Lehet, hogy több figyelmet igényel, de a diéta során is próbálj választékos étrendet összeállítani.

5. Kalória csökkentés

Amit megvonsz magadtól, azt pótolnod kell mással - úgy nem működik a kihagyásos diéta, hogy bizonyos ételeket elhagysz, és ennyi. Pótold őket rostokban gazdag alternatívákkal, amelyek segítik az immunrendszered is, hogy ne gyengüljön le a megvonástól.

A kihagyásos diéta nem a fogyásról szól, ha össze akarod kötni a kettőt, az megint azt eredményezi, hogy nem fogsz egyértelmű eredményeket kapni: lehet, hogy nem érzed jobban magad, de csak amiatt nem, mert most meg éhes vagy, és a szervezeted legyengül.

6. Írd fel a tapasztalatokat

Írd fel, hogy a diéta során mit tapasztaltál a testeden, milyen változások és mikor történtek, és írd azt is, amikor a diéta után visszaépíted az étrendedbe a kihagyott összetevőt, akkor mit tapasztalsz. Ha nem vezetsz írásos naplót a folyamatról, nem fogod tudni értelmezni az eredményeket, mert elfelejted, mi mikor is volt, és nem tudod levonni a következtetéseket.

7. Annak várása, hogy hirtelen elképesztően jobban érzed magad

Mindenki máshogy működik, és beletelhet egy időbe, mire a tested reagál a változásra. Bár sokan gyorsan jobban érzik magukat, ne gondolod kudarcnak a diétát, ha nem tapasztalsz semmilyen javulást egy, három, vagy 15 nap után. Lehet, hogy csak később tapasztalsz javulást, ezért van szükség a több hétre.

Ha korábban már próbáltál kihagyásos diétát és sikertelen volt, a fenti szempontok figyelembe vételével érdemes megpróbálnod újra. Ha elhagyod ezeket a gyakori hibákat, akkor jobban megértheted, hogy mely ételeket nem szabad fogyasztanod, és mi illik bele egy kiegyensúlyozott táplálkozásba számodra.

Forrás: mindbodygreen



Címkék: diéta ételallergia kihagyásos diéta


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás