6 tipikus hiba, amit az egészségesen táplálkozni vágyók elkövetnek

2018-06-19

Az egészséges táplálkozás népszerű hívószó, és ahogy az már ilyenkor lenni szokott, a hozzáértők ajánlanak mindent, és annak az ellenkezőjét is.

Sportkártya
hirdetés

Könnyű belefutni alap hibákba tehát, amikor hozzákezdesz. Ezek elkerülésében szeretnénk most segíteni.

1. Diéta vagy életmód?

Amikor az egészséges táplálkozásról van szó, sokan azt gondolják, hogy ez most diétát jelent. Valaminek a megvonásával azonosítják, és az állandó éhségérzet gondolatát kapcsolják hozzá.

Pedig nem erről van szó. Ha egészségesen táplálkozol, az csak azt jelenti, hogy minél kevesebb tartósítószert, feldolgozott ételt, cukrot viszel be a szervezetedbe. Rendesen eszel, annyit, amennyire a testednek szüksége van, csak éppen vitamindús, természetes ételeket viszel be.

2. Az Instagram lesz az étkezési tanácsadód

Az Instagram az ételfotók országa, ha egészséges életmódot folytató profilokat követsz, akkor el is fogják árasztani a hírfolyamod a szépen megszerkesztett filteres fényképek.

Nem szabad azonban abba a hibába esni, hogy azt hidd, amit ezek sugallanak, hogy minden, ami természetes, organikus, az már egészséges is. A vegán és a glutén-mentes most nagyon divatos hívószavak, de valami nem lesz csak azért egészséges, mert vegán. Szóval ne dőlj be ennek, és ne az alapján építsd fel az étrended, hogy "ha azt eszem, ami a fotókon van, az jó".

3. Kizársz vagy túleszel bizonyos ételcsoportokat

Ahogy minden másban, az egészséges táplálkozásban is vannak trendek, amik felül vannak reprezentálva ilyenkor a neten. Amikor felkapták a kókuszolajat, akkor mindenhol azt lehetett olvasni, hogy a kókuszolaj váltja meg a világot, és csak azzal főzz, mindent azzal készíts el.

De az extrém megoldások a táplálkozásban sem célravezetőek. Hiába látod, hogy a csapból is ez vagy az az összetevő folyik, persze beépítheted az étrendedbe, de figyelj arra, hogy a menüd változatos legyen, és ne zárj ki teljesen olyan alapanyagokat, amik most épp nem "sztárok".

4. Számolod a kalóriákat

Persze, számítanak a kalóriák, elsősorban akkor, ha fogyni akarsz. De ne ez legyen az egyetlen mantrád! Lehet, hogy érdemes beiktatnod néhány olyan táplálékot az étrendedbe, aminek magas a kalóriatartalma, ha közben nagyon gazdag fehérjében és rostokban.

Ne az legyen az étrended összeállításának a vezréfonala, hogy bizonyos kalória mennyiség alatt tartsd a napi limitet, sokkal inkább az, hogy minél változatosabb legyen a tápanyag összetétele.

5. Energia- és protein-szeleteket eszel

Ezekkel a szeletekkel kapcsolatban nagyon sok a félreértés! Sportteljesítmény közben jók, valóban intenzív energiabombát adnak, de attól még nem egészséges táplálék! Sok közülük egész magas cukortartalommal rendelkezik: igen, erre szükséged van egy 25 km-es futás során, de a mindennapokban nem.

Szóval, ne gondold, hogy ha a nasit egy energiaszelettel váltod ki, akkor olyan jót tettél magaddal.

6. Túlbecsülöd a szükségleteid

Gyakori hiba azt hinni, hogy azért, mert egy táplálék egészséges, akkor már akármennyit meg lehet belőle enni. Szó sincs róla! A tested ugyanúgy nem tud mit kezdeni a felesleggel, ha az egy szelet csokiból, vagy a túlzásba vitt egészséges zsírokból származik.

Az egészséges táplálkozásnak az is része, hogy olyan mennyiséget fogyasztasz el, amennyire egy napod során szükség van. Ha sokfélét eszel, akkor mindenből csak egy kicsi adagra van szükséged.

Ne ess bele a táplálkozással kapcsolatos egyszerű csapdákba: ha a fenti 6 pontra odafigyelsz, akkor már sokkal jobban csinálod!

Forrás: dailyburn



Címkék: diéta táplálkozás egészséges táplálkozás


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás