6 ok, amiért nem építesz izmot

2018-02-23

Ha már eljársz edzeni, szeretnéd, ha meg is látszana, igaz? Legyen izmosabb a karod, formásabb a feneked. Ha nem kapod a várt eredményt, könnyen elgondolkozhatsz, mit csinálsz rosszul? Van 6 tippünk.

Sportkártya
hirdetés

1. Ugyanazokat a mozdulatsorokat ismétled.

Van pár bevált gyakorlatod, amiket megszerettél, kellően megerőltetőnek érzel, és ezeket végzed minden alkalommal. Ez két okból nem jó. Egyrészt az izmaidnak így nincs idejük a regenerációra, ami elengedhetetlen az épülésük szempontjából. Másrészt a test könnyen adaptálódik ezehez a feladatokhoz: megtanulja, hogyan fejtsen ki keesebb erőt ugyanazon gyakorlat elvégzése során. Ezért érdemes variálnod az elvégzendő gyakorlatokat.

2. Ugyanazokat a súlyokat emeled.

Eljutottál valamilyen súlyig, de úgy érzed, az még mindig nehéz, így nem fokozod tovább? Pedig szükséges lenne. Próbáld ki, hogy az első és a tizedik emelést ugyanannyira érzed-e nehéznek, és ha igen, akkor ideje nehezebb súlyra váltanod. Ráadásul így rövidebb idő alatt hatékonyabb munkát végezhetsz.

3. Nem változtatsz az ismétlésszámon.

Nem feltétlen kell a súlyt növelned, az is elég lehet, ha emeled az ismétlésszámot. Ha van időd, akkor ezt a taktikát is választhatod, az eredmény ugyanaz lesz. Ha úgy érzed, a nagyobb súllyal nem tudod megfelelően kivitelezni a mozdulatsort, akkor inkább csináld többször a kisebbel.

4. Túl sokat koncentrálsz a hasadra.

Nem csak úgy tudod a hasizmaidat erősíteni, ha kifejezetten hasizmos gyakorlatokat végzel. Érdemes olyan mozdulatsort keresni, ami az egész tested megmozgatja, miközben a hasizmaid is erősíti. Így a tested minden izma dolgozik, és formásabbnak látod majd ettől a hasad is.

5. Túl sok kardió gyakorlatot végzel.

Ha azon szeretnél dolgozni, hogy az izmaid fejlődjenek és formásabbá váljanak, érdemes hanyagolni a kardió edzéseket. Iktass be néhány HIIT-edzést, hogy fenntartsd a kardió kalória-égető hatását, de a hosszú futások most nem a te sportod.

6. Nem variálod az intenzitást.

A magas intenzitású, kevés ismétlésszámú gyakorlatok beiktatása nagyon jó hatással van az izmok építésére. Hatékonyabb, mintha lassabb tempóban, de többször végeznéd el ugyanazt a gyakorlatot. A sorozatok között ilyenkor többet pihenhetsz, a lényeg, hogy add bele minél több erődet.

Forrás: dailyburn.com



Címkék: edzés izom erősítés


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás