6 ok, amiért el kell kezdened a súlyzós edzést

Könnyen jót tehetsz magaddal

2017-02-13

Szerző: fittanya.hu

Akármennyit is beszélünk, írunk róla, úgy tűnik, időről időre újra elő kell vennünk a súlyzós edzés témáját. Egyrészt azért, mert sokan még mindig idegenkednek tőle, másrészt azért, mert továbbra is rengeteg a tévhit ezzel az edzésformával kapcsolatban. Főleg a nők húzódoznak az edzőtermi mozgástól, mert például zavarban érzik magukat a teremben, nem tartják magukat odavalónak, félnek, hogy megbámulják, esetleg kinevetik őket és attól is, hogy nem tudják rendesen használni a gépeket. Ezen félelmek eloszlatására szedtünk össze most hat érvet a súlyzós edzés mellett.

 

Sportkártya
hirdetés

 

1. Csakis a súlyzós edzéstől lesz feszes, tónusos az izomzatod. 

Ez az izomzat viszont csak akkor fog látszani, ha nem takarja zsírréteg. Utóbbi eltüntetésén tiszta étkezéssel és rendszeres kardiózással tudsz dolgozni, mert bár a súlyok emelgetése is izzaszt, jelentősebb felesleget kiegészítő mozgással tudsz eltüntetni. 

 

2. Erősebb leszel

A súlyok emelgetésének köszönhetően nemcsak jobban fogsz kinézni, de megerősödik az izomzatod és az immunrendszered is. Ellenállóbb leszel a sérülésekkel szemben, fejlődik a testtudatod, energikusabbá válsz, emiatt könnyebben megbirkózol a mindennapi feladatokkal. 

 

3. Kerekebb lesz a feneked

Ez az edzésforma csodákat művel a fenekeddel. A rengeteg guggolás, a csípőemelések, a kitörés mind-mind azon dolgozik, hogy a hátsód lélegzetelállítóan gömbölyű legyen. És nehéz elképzelni, hogy ennek ne örülne bárki is. 

 

4. Felgyorsul az anyagcseréd

Amint elkezded rendszeresen és jelentősen megdolgoztatni a testedet, az gyorsan neki is áll minden létező kalóriát elégetni. Ez azt jelenti, hogy még az edzés után 24 órával is hipergyorsan működik majd az emésztésed. Emiatt ne is csodálkozz, ha esetleg megnő az étvágyad, nem is kell aggódnod emiatt. Csak arra figyelj, hogy fehérjedús ételeket fogyassz, a tested nagy örömmel fogja hasznosítani minden egyes molekuláját. 

 

5. A szívedért is teszel

Amerikai kutatók megállapították, hogy a heti legalább kétszeri edzés kifejezetten jót tesz a szívnek. Sőt, az ésszel végzett munka meg is előzheti a szívrohamot. 

 

6. Kikapcsol az agyad

Van benne kellő mennyiségű monotonitás, de kihívás is. A feladatokat váltogatva, de jó sokszor ismételve kénytelen vagy kizárólag arra figyelni, amit csinálsz. Mert ha elkalandoznak a gondolataid, kibillensz a koncentrációból, és nem tudod hatékonyan végezni a feladataidat. Tehát végig szükség van a fókuszálásra, ennek pedig az lesz az eredménye, hogy egy-másfél órára el tudod hagyni a gondjaidat, nem agyalsz a problémákon. Ráadásul az edzés alatt endorfin termelődik a szervezetedben, így aztán extrán jól fogod érezni magad egész nap. 

 



Címkék: fitnesz súlyzós edzés edzőterem súlyzós izomzat


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás