6 jóga póz, ami növeli a libidót

2017-07-05

A jóga csodálatos, mert segít megtalálni számodra az egyensúlyt fizikálisan, mentálisan és érzelmileg is. Megtanulsz általa a pillanatban létezni, felfrissíted a tested, csökkented a stresszt. És igen, a jóga segítségével még a libidód is felpörgetheted!

Sportkártya
hirdetés

Egy 2009-es tanulmány szerint a rendszeres jóga sok szempontból bír jótékony hatással a nők szexuális életére: mind a vágy, mind a kielégülés felől. Ennek egyrészt olyan gyakorlati okai vannak, hogy a jóga rugalmasabbá, lazábbá teszi az izmaid, olyan átvitt értelmű okai, hogy a rendszeres jóga gyakorlás javítja az énképed, és olyan ki-hitte-volna oka, hogy a jóga növeli a libidót.

Íme, 6 póz, ami kifejezetten ezt segíti elő, mind kezdőknek, mind haladó jógiknak ajánlott.

1. Macskahát



Ereszkedj négykézlábra, a vállaid és a csuklód legyenek egy vonalban, térdek csipőszélességben.
Lélegezz be és domborítsd a hátad, emeld meg a csípőd és a mellkasod.
Lélegezz ki, és ejtsd vissza a felsőtested. Homoríts, feszítsd meg a gerinced.
Ismételd meg ötször.

A mozdulatsor erősíti a Kegel izmokat, amely elősegíti az orgazmus elérését.

2. Galamb variáció



Húzd fel a bal sípcsontod párhuzamosan a matrac tetjével, hogy a sarkad minél közelebb legyen a csípőcsonthoz.
A jobb lábad nyújtsd ki hátrafelé.
Lassan ereszkedj le az alkarodra, pihentesd a homlokod a kézfejeden.
Lélegezz ebben a pózban tízszer, majd csináld meg a másik oldalra is.

A póz ellazítja a csípőizmokat. A mély lélegzetvételek megnyugtatnak, segítenek, hogy a pillanatban légy.

3. Sas



Állj a bal lábadon, és hajlítsd be a bal térded.
Emeld fel a jobb lábad, és csavard a bal térdre a képen látható módon.
A farokcsontodat told lefelé.
Lélegezz be, a karjaid emeld fel magad előtt. A bal karodat fond a jobb köré, az alkarjaid legyenek a vállad magasságában. A két tenyered érjen össze. Emeld a vállaid az ég felé, és élvezd, ahogy megnyúlik a tested.
Tartsd ki a pózt öt levegővételen át, majd végezd el a másik oldalon is.

A póz nagyon szexi, és majd meglátod, amikor leengeded a lábaid, pont ott serkenti a vérkeringést, ahol arra szükség van.

4. Jógahíd



Feküdj a hátadra, hajlítsd be a térded, húzd fel a lábaid csípőszélességben.
Lélegezz be, miközben a csípőd emeld minél magasabbra. Kulcsold össze a kézfejeid a földön, a tested alatt, hogy a vállad is ellazuljon.
Tartsd ki a pózt tíz levegővételen át, lélegezz mélyeket.

A póz jót tesz a csípődnek és a vaginára is jó hatással van, fokozva a szexuális örömöket.

5. Lefele néző kutya



Állj terpeszbe, a lábaid legyenek csípőszélességben. A sarkaid szorítsd a földre, miközben a két kezed, a lábfejeiddel egyvonalban támaszd le előre.
A farokcsontot emeld meg, formázz egy fordított V betűt.
A vállaid told el a füledtől, lazítsd a nyakad.
Tartsd ki a pózt 5-10 levegővételen át.

A póz megnyugtatja az elmét, és élénkíti a tested. Ellazítja a hátad, rugalmasabbá tesz.

6. Széles terpeszülés



Ülj le, a lábaid nyisd szét terpeszben.
A lábaid szorítsd a földre, a térded és a lábaujjaid az ég felé mutassanak.
Lélegezz be, majd kilégzésre dőlj előre csípőből, fogd meg a lábujjaid.
Tartsd ki a pózt tíz levegővételen át. Minden kilégézsére próbálj minél mélyebbre hajolni.

Ez a póz úgy élénkíti a vérkeringést, hogy az a libidóra van jótékony hatással.

Forrás: doyouyoga.com



Címkék: jóga szexualitás libidó


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás