6 fűszer, ami csodát tesz az emésztéssel

2018-01-26

A fűszerek sok szempontból nagyon hasznosak a konyhádban: izgalmasabbá teszik az étel ízét, különözővé tudják tenni az alapvetően azonos alapanyagból elkészített menüket akkor is, ha semmi mást nem változtatsz, csak a fűszerezést, és például segítheti az emésztésed is. Íme, az a hat fűszer, ami már valószínűleg most is ott lapul a konyhádban, és eddig nem tudtad, milyen jótékony hatással bír.

A fűszer olyan, mintha a sofőr lenne az étkezés folyamatában: könnyedén vezeti végig az ételt a szervezeteden. Segítenek a hasznos tápanyagok felszívódásában, és bátorítják a tested, hogy szabaduljon meg a feleslegtől.

Mindenképp hasznos tehát, ha az alábbi hat fűszert aktívan használod a főzés során, de ha gyakran akadnak emésztési nehézségeid, akkor pedig szinte kötelező!

1. Gyömbér

A gyömbér nagyon jól alkalmazható, ha egyensúlyba szeretnéd hozni az emésztésed. Növeli az étvágyat, gátolja az émelygés kialakulását, segíti a tápanyagfelszívódást.

Válaszd el a kérges külső rétegét, és teheted zöldségesköretbe, dresszingbe. Teába is érdemes karikázni belőle.

2. Fahéj

A fahéj polifenolban gazdag, amely természetes összetevő működésében némileg az inzulinra hasonlít, szabályozza a vércukor-szintet. Cukrozott desszertekhez és keményítőben gazdag ételekhez ezért kiváló kiegészítő.

3. Kardamom

A kardamom magok a borsóhoz hasonló hüvelyben laknak, ami segít megőrizni az ízüket és az esszenciális olajokat. Intenzív élmény, amikor felnyitod ezt a hüvelyt!

Segít a szájban kialakuló tályogok megelőzésében és a krónikus rossz lehelet távoltartásában.

4. Édeskömény

Ha erősen hagymás ételt eszel, utána szükséged lesz egy kis édesköményre, hogy semlegesítse az utóízt. :)

Rostokban gazdag, gátolja a koleszterin felszívódását artériákba és jól hat a vérnyomsára.

5. Szegfűszeg

Serkenti a nyálképződést, ami azért hasznos, mert mint tudod, az étel feldolgozása már a szájban elkezdődik, a nyál segítségével. Vízhajtó hatású, ezért hosszú utak előtt ne ezzel fűszerezz :)

A fahéjhoz hasonlóan segít feldolgozni a nehezebben emészthető ételeket.

6. Koriander

Antioxidánsokban gazdag és segít ellazítani az emésztőrendszer izmait, ezáltal segít meggátolni a kellemetlen érzés kialakulását a gyomorban.

Rostokban, vasban, magnéziumban gazdag, Próbáld ki, hogy rizshez szórj egy kicsit főzés közben!

A fűszerek a természet tápláló és gyógyító ajándékai, melyek ráadásul finomak is! Használd ki!

Forrás: doyouyoga.com



Címkék: emésztés táplálkozás fűszer


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás