6 dolog, ami az edző szerint legalább olyan fontos, mint a sport

2017-09-18

Meglepő, ha éppen egy személyi edző állítja, hogy az egészséges test és boldog élet megvalósításához nem elég, ha rendszeresen eljársz mozogni. Azt mondja, hogy ennél sokkal összetettebb dologról van szó, ezért ha meg szeretnéd valósítani, oda kell még figyelned másra is.

Sportkártya
hirdetés

1. Otthon főzés

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy semmivel nem tudod ellensúlyozni a nem megfelelő táplálkozást. Ezért aztán nagyon fontos, hogy urald az étrended és tudd, mit eszel. Ezt pedig a legjobban úgy tudod megtenni, ha magadnak főzöl, így pontosan tudod, mi van az ételben.

Ami pedig a legjobb, hogy sokkal inkább testre tudod szabni ilyen módon az ennivalót. Rossz a kedved? Adj egy kis gyömbért a reggeli kávédhoz. Energiára van szükséged? Tegyél avokádót az ebédbe. Az aktuális hangulatodhoz és energia-szinthez tudod szabni a recepteket, így a táplálkozásod igazán kielégítő lesz a tested számára.

Annak, hogy mit eszel, sokkal nagyobb hatása van az alakodra és az általános jó közérzetedre, mint bármilyen edzésnek.

2. Napi boldog mozgás

Igen, most arra gondolsz, hogy ez a cikk nem pont arról szól, hogy az edzésen kívül mire van még szükséged?! De itt most nem edzésről beszélünk, még csak nem is feltétlen sportról. Edzés az, amikor egy meghatározott mozgásformát végzel magas intenzitással, amely valamilyen módon erősíti az izmaid, növeli az állóképességed, kardió hatással van.

A mozgás ezzel szemben bármilyen aktivitása a testednek, ami más szempontok mentén bír jótékony hatással a testedre. Például, ha minden este megsétáltatod a kutyádat, élvezed nézni, ahogy boldogan szaladgál, feloldódsz abban, ahogy átadja magát a természetnek, és közben élvezed, ahogy lemegy a nap. Vagy ha biciklivel mész el a piacra: nem nagy táv és nem is tekersz gyorsan, de nézelődsz közben, hogy hogyan készülődik a többi ember a környéken, élvezed, hogy friss gyümölcsöket viszel haza, és közben cipekedned sem kell.

Vagy mondjuk bekapcsolod a kedvenc zenédet, és tíz percig önfeledten táncolsz rá a nappaliban.

3. Mozgékonyság

Azt gondolhatnánk, hogy ha már egyszer rendszeresen edzünk, akkor a mozgékonysággal nyilván nincs gond, de az analógia nem helyes így. Az ülő munka, az egész nap a számítógép előtt, a mobil fölé hajlás jobban befolyásolja a testünk általános állapotát, mint gondolnánk.

Ahogy a mondás mondja, ne akarj futni, mielőtt járni tudnál, nagyon fontos elérni egy általános mozgékony állapotot, hogy az edzés is könnyebben és jobban menjen, és kisebb legyen a sérülésveszély.

4. Stressz kezelés

Listákat készítesz, és nagy boldogságot okoz, mikor kipipálhatsz egy-egy elemet? Az szuper! De figyelj arra, hogy ne nehezedjenek rá nyomásként a még ki nem pipált elemek! A megoldatlan feladatok okozta stressz, a rohanó tempó, az állandó időhiány hatással van az egészségedre: gyengíti a teljesítményed, és megakadályozza, hogy elégedettnek érezd magad a mindennapi dolgoktól. Az állandó stressz negatívan befolyásolja a hangulatod, ezért nagyon fontos a stressz kezelésének megtanulása az egészséges és boldog élet megteremtéséhez.

5. Önmagad szeretete

Igen, nagyon fontos, hogy szeresd azt, aki vagy, ahhoz, hogy azzá tudj válni, aki lenni szeretnél. Ez az élet minden területére igaz: a munkára, a kapcsolatodra, és az edzésre is. Ha nem szereted magad úgy, ahogy vagy, az edzés könnyen önmagad megbüntetésévé válhat: most aztán többet kell edzenem, hogy végre kinézzek valahogy. Ezzel a hozzáállással nem tudod a legjobbat kapni a sporttól sem.

Arról nem is beszélve, hogy így megutálod magát az edzést is. Hiszen a büntetést senki nem szereti, igaz? Ha azonban megtanulod szeretni a tested, akkor az edzés kényeztetéssé válik: azzá a mozgássá, amit a tested megérdemel, hogy még egészségesebb legyen, és még jobb formában.

Az edzéstől jobban érzed magad a testedben, de az önszeretettől jobban érzed magad az életedben.

6. Találd meg a célod

Nehéz motiváltnak maradni, rendszeresen mozogni és rendesen enni, ha nem tudod, miért csinálod. És itt most nem az olyan általánosságokra kell gondolni, mint hogy fogyni szeretnél és energikusabb lenni. Ezek a jótékony hatások, de nem ezek az okai, amiért ezt az életmódot éled.

Találd meg a célod, amit el szeretnél érni, és akivé válni szeretnél. Ne helyezz külső szempontokat magad elé, fogalmazd meg, hogy mi az, ami neked fontos. Ha már világosan látod a célod, az odavezető út is jobb lesz, és jobban fogod élvezni minden egyes lépését, hiszen tudni fogod, miért csinálod.

Ahhoz, hogy egészséges és teljes életet tudj élni, a sport csak az egyik eszköz, de nem minden. Akkor tudsz könnyen szembeszállni minden kihívással, ha egészében figyelsz az életmódódora.

Forrás: mindbodygreen



Címkék: életmód egészség


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás