5 ok, amiért jógázz a harmincas éveidben

2017-06-28

Persze úgy gondoljuk, hogy minden korosztálynak érdemes rendszeresen jógáznia, miért emeljük ki akkor mégis a harmincas éveket? Nos, ez az idősáv egy kicsit olyan, mint a felnőttkor pubertása, ezért kicsit speciális helyzet.

Sportkártya
hirdetés

Ez az az időszak, amikor a körülötted lévő emberek is elkezdenek felnőttként kezelni, és bizony azt veszed észre, hogy egyre több felelős döntést kell hoznod. Ez már nem olyan, mint húszéves korodban, mikor nagyon önállónak érezted magad, de fennmaradtatok reggelig a szerelmeddel, ha épp nagyon sok megbeszélnivaló volt, vagy a koncert után csak ott maradtál táncolni hajnalig.

Most már, ha tovább maradsz fenn, mint amikor rendesen lövik a pizsit, másnap használhatatlan vagy, és úgy is nézel ki. Tehát mi is történik veled a harmincas éveidben, amiben a jóga akár segíteni is tud?

1. Ép eszednél maradni

Persze, ez nem korspecifikus, de a harmincas éveidben sok minden történik, ami nehézzé teszi. Elkezdnek másfajta terhek nehezedni rád, mint eddig, rájössz, hogy nagyobb tétje van a döntéseidnek. Érzelmileg is nehezebb ez az időszak, kezdesz te is megváltozni.

Ezért fontos, hogy használd a jóga spirituális előnyeit: segítségével optimistábban tekintesz majd a jövőre, és nem félelemmel.

2. Alakformálás

Lássuk be, azt is észrevetted, hogy amit a huszas éveidben gond nélkül megehettél, az most a derekadra, csípődre, hasadra húzódik. Az edzés most már nem csak szórakozás, hanem karbantartás.

Ha előre gondolkodsz, az a tested számára is nagyon fontos: a harmincas éveidben különösen fontos, hogy aktív maradj, fitten és jó formában. A jóga erre kiváló eszköz, hiszen az egész tesetdre hatással van, és teljesen átmozgat. Ráadás, hogy az emésztésedre is jó hatással van, így azzal a bármit megevéssel kapcsolatban is jobb helyzetbe kerülsz.

3. Azok a fájdalmak

Jobban fáj a lábad magassarkúban, mint korábban? Egyre többször jajongsz, mikor fel kell kelni valahonnan? Fáj a nyakad, a hátad?

Igen, a harmincas éveidben a testrészeid elkezdenek nehézkesebben működni, nap végére jobban elfáradnak és ezért fájnak is néha. Ez is megelőzhető is javítható a jóga segítségével, ami erősíti a tartóizmokat.

4. Biológia

A korod a hormonjaidra is hatással van, és mit szépítsük, ebben is változás áll be a harmincas éveidben. A hármonszint hullámzása a hangulatodra is hatással van, egészen pontosan: érkeznek a hangulatingadozások, a depresszív hajlamok, a stressz.

A jóga ebben is segít: ha rendszeresen gyakorlod, jobban tudod majd kezelni a stresszt, a depressziósabb hangulatokat, a növekvő aggódást. A jóga a szellemedre is hatással van, segít megnyugodni, magadba nézni, mélyebben végiggondolni a dolgokat. A légzőgyakorlatok hozzásegítenek a stresszesebb helyzetek kezeléséhez.

5. Egy pohár bor este

Amikor reggel rohanva készülsz, állsz a forgalomban, egész nap felpörgetve dolgozol, mikor hazamész, kell valami ételt készítened, hogy meglegyen a nap első, rendes és egészséges étele - mikor mindezekkel végzel, akkor a legjobb relaxációnak tűnik végre leülni a fotelbe egy pohár borral. Bor helyett inkább jógázz!

Az is ugyanolyan jól segít relaxálni, sőt, segít eltávolítani az előző este borozgatásának méreganyagait is.

A harmincas éveidben jelentős átalakuláson mész át, ezért ekkor igazán fontos, hogy odafigyelj a testedre és segíts neki ebben!

Forrás: doyouyoga.com



Címkék: jóga harmincas


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás