5 jel, ha fehérjehiányod van

2017-11-08

Ha igyekszel egészségesen táplálkozni és rendszeresen edzel, akkor valószínűleg te is odafigyelsz a megfelelő fehérjebevitelre. Ha pedig ezzel kapcsolatos cikkeket is olvasol, akkor valószínűleg azzal is tisztában vagy, hogy a legtöbb embernek nemhogy hiánya nincs, de túl sok fehérjét is fogyaszt.

Sportkártya
hirdetés

A három főétkezésünk, a reggeli, az ebéd, és a vacsora is alapvetően fehérjében gazdag táplálékok köré szerveződik, főleg, mivel minden bevett étel annyira a hús köré összpontosul. A hús pedig igen gazdag fehérjében.

Mi a helyzet viszont a vegetariánusokkal? Vagy azokkal, akik valóban rendszeresen sportolnak, és ezért fehérje igényük megnő?

Ha az alábbi 5 szempont érvényes rád, akkor valószínűleg fehérjehiányod van.

1. Csökken az izomtömeged.

Aminosavakra van szükséged ahhoz, hogy az izomzatod épüljön és a sejtjeid regenerálódjanak. Ha nem viszel be elég fehérjét, ezáltal a szervezeted nem jut elég aminosavhoz, az izmaidból vonja el azt, így pedig csökken az izomtömeged.

Jó ötlet minden edzésre egy proteinszeletet vinni magaddal, amit az edzést követően fél órán belül elfogyasztasz.

2. Állandóan éhes vagy

Mivel a fehérjét lassabban emészted meg, mint más tápanyagokat, tovább érzed magad tőle tele. Az olyan étel után, ami kevés fehérjét tartalmaz, hamarabb éhes leszel, még ha rendes adag is.

Ha nem szeretnéd emiatt nagyon megváltoztatni azt, amit eszel, akkor járj utána, hogy mi az, amit a jelenlegi menüdhöz még tudnál enni, és sok fehérjét tartalmaz.

3. Hullik a hajad, irritált a bőröd

A hajadnak is szüksége van proteinre. Viszont ha a szervezeted nem kapja meg a megfelelő mennyiséget, akkor olyan dolgok újratermelését függeszti fel, amik nem olyan fontosak: mint a haj, a köröm vagy a bőr.

Ha helyreállítod a diétád, arra készülj, hogy hónapokig is eltarthat, mire újra a megszokott mennyiségű hajad lesz. Ugyanígy a bőröd esetében is: fehérjehiány esetén a bőr kiszárad, ha pótlod, akkor újra puha lesz.

4. Gyenge vagy és letargikus

A gyengeség értelemszerű, mióta tisztáztuk, hogy az izmaidat a fehérje építi. Ha azonban újra megfelelő mennyiségű fehérjét viszel be, energikus leszel.

5. Gyakran megfázol

Az alacsony fehérjebevitel nagyon legyengíti az immunrendszert. Ezáltal jobban ki vagy téve a fertőzéseknek, vírusoknak.

Ha vegetariánus vagy, akkor se aggódj: a megfelelő fehérjemennyiség bevitele igazán egyszerű. Járj utána, hogy milyen növényekben található meg magas koncentrátumban, és fogyaszd őket minden nap!

Forrás: dailyburn.com



Címkék: fehérje étrend táplálkozás


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás