5 fitnesz fogadalom 2018-ra

2018-01-02

A kg-okban, km-ekben mérhető fogadalmakban nem hiszünk, abban viszont sokkal inkább, hogy célokat tűzzünk ki magunk elé - a sportban is. Adunk néhány egyszerű tippet neked is!

1. Legyen végre tökéletes a fekvőtámaszod

A fekvőtámasz megmozgatja az egész tested a válladtól a hátadon keresztül a combodig. Akkor lesz viszont igazán hatékony, ha jól csinálod.

Tedd tehát félre a felemás fekvőtámaszokat, mondván, hogy nem tökéletes, de legalább lenyomsz belőle 3x8-at. Csinálj inkább kevesebbet, de elemenként tökéletesítsd a mozdulatsort! Eleinte tedd le a térded a földre, ha máshogy nem megy, de a karhajlítást úgy csináld, ahogy a nagy könyvben meg van írva.

2. Vegyél részt egy futóversenyen

Ha a futást választottad a saját sportodnak, akkor kevés motiválóbb dolgot találhatsz, mintha kitűzöl célnak egy verseny részvételt, és arra készülsz fel. Válassz egy olyan távot és időpontot, amit teljesíteni tudsz, és tervezd meg, hogyan fogsz felkészülni! Egészen más lesz egy ilyen konkrét célért lemenni futni nap mint nap.

Arról nem is beszélve, hogy a verseny nagyon jó élmény lesz: olyan emberekkel sportolsz együtt, akikkel osztozol valami fontoson, és akik elképesztő plusz energiát adnak majd.

3. Tanulj meg kézenállni

Ha képes vagy egyensúlyozni fejjel lefelé, az erős testet kíván. Izmot épít a karodban, válladban és a hátadon is. Gyorsítja a vérkeringést a felsőtestedben, és kicsit felmenti a lábad a terhelés alól.

Ezért aztán érdemes gyakorolni és tökéletesíteni a kézenállást, arról nem is beszélve, hogy ha végre sikerül, az nagyon jó sikerélmény lesz.

4. Húzódzkodj

A karodat számtalan módon tudod erősíteni, de vajon saját magadat fel tudod-e húzni? Valószínűleg nem, és ezzel nincs is semmi baj, hiszen a legnehezebb gyakorlatok közé tartozik. Mégis, tűzd ki célul magad elé!

Ez is azok közé a dolgok közé tartozik, amiket ha sikerül elérned, akkor nagyon elégedett leszel magaddal. A súlyok nagyságát vagy a fekvétámaszok számát emelni is öröm persze, de az "végtelen": az első alkalom, amikor sikerül saját magad felhúzni, az egy végpont, az egy cél. Természetesen innen is tovább lehet lépni, amikor már 8 és 2x8 húzódzkodást építesz be a napi edzésbe. :)

5. Tanulj meg egy új táncot

Lépj ki az edzőteremből és a monoton mozgások világából, és tanulj meg egy táncot! Ez is sport lesz, hidd el, kiváló kardió gyakorlat, és közben nagyon jó szórakozás.

Ha már tökélyre fejlesztetted, otthon bármikor kapcsolhatsz egy kis zenét és táncolhatsz magadban is, amire bármikor könnyebben ráveszed magad, mint hogy elindulj az edzőterembe :)

És te mit fogadtál meg az új évre?

Forrás: dailyburn.com



Címkék: fitnesz újév fogadalom


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás