4 súlyzós gyakorlat, ami az egész tested megmozgatja

2018-04-10

A súlyzó szabadságot ad, amit az edzőtermek gépei nem: ezért szeretik sokan olyan nagyon. A súlyzóval olyan gyakorlatokat végezhetsz, amelyek az egész testet átmozgatják. Viszont nagyon fontos, hogy bár szabad a mozgás, mégis tartsd be az előírt mozdulatsort. Ha nem megy, akkor inkább tedd le a súlyzót, és végezd el a gyakorlatot anélkül, mint hogy nem megfelelően csinálnád.

Az alábbi négy gyakorlat erősíti a feneket, a karokat, a csípőt és a hátat, megcélozva a legalapvetőbb izomcsoportokat. Kezdésnek végezz 6-8 ismétlést, és 4 sorozatot.

1. Állj terpeszben, lábak csípőszélességben. Fogj kézbe egy súlyzót, amit tarts meg mindkét kezeddel: könyök behajlítva, súlyzó a mellkas előtt, a váll magasságában. Ereszkedj guggolásba, súlyod a sarkadon. Emelkedj vissza, a hátad tartsd egyenesen.



2. Feküdj a hátadon, húzd fel a térded, talpad a talajon. Vegyél mindkét kezedbe egy-egy súlyzót, tartsd őket váll-szélességben. Emeld el a csípőd, a tested a térdeidtől a vállaidig alkosson egyenes vonalat. Nyújtsd ki felfelé a két karod, tenyerek ne az arcod felé mutassanak. Hajlítsd be a jobb karod, engedd le a súlyzót a mellkasodig, a másik karod maradjon nyújtva, majd emeld vissza. Végezd el a másik oldalra is.



3. A bal térdeddel és a bal karoddal támaszkodj egy zsámolyra vagy egy plyo dobozra. A jobb lábad maradjon a földön. A jobb kezedbe fogj egy súlyzót, dőlj előre, hogy a törzsed párhuzamos legyen a talajjal. Emeld fel a súlyzót úgy, hogy a könyököd hátrefelé emeled, a felkarod legyen párhuzamos a törzseddel. Engedd vissza. Végezd el a másik oldalra is.



4. Ülj egy zsámolyra vagy plyo dobozra, mindkét kezedben fogj egy-egy súlyzót. Emeld fel és nyújtsd ki a karjaid, a tenyerek egymás felé mutassanak. A felkarod a füled mellett, hajlítsd be a könyököd és engedd a súlyzókat a fejed mögé. Nyújtsd ki a karjaid ismét a magasban.



Forrás: dailyburn



Címkék: súlyzó edzésterv karizom


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás