30 napos kihívás: 4 ütemű fekvőtámasz

2018-03-06

Szerző: Baráth Krisztina

Egyesek szerint semmi értelme sincs, mások szerint igazi motiváció. Belebukhatsz, lesérülhetsz és a végén csalódhatsz a látványos eredmény elmaradása miatt vagy éppen felpezsdít és új lehetőséget nyit ki.  Már egy ideje én is szemezek egy olyan kihívással, ami kicsit más jellegű, mint az eddig végzett rendszeres tevékenységeim (futás, bringa, úszás). A téli hideg napokon elég nehéz rávenni magam, hogy plusz erősítő mozgást iktassak be a már meglévők mellé.

A 4 ütemű fekvőtámasz tűnt a legkézenfekvőbb megoldásnak, emiatt tényleg nem kell óriási áldozatot hoznom. Fontos leszögezni, hogy rendszeres mozgás mellé kiegészítő tevékenységnek szánom.    Max. 10 perc alatt kényelmesen el tudom végezni és a szobából sem kell kimozdulnom.  A klasszikus torna órán végzett mozdulatsort persze tovább lehet bővíteni,  én megmaradtam az eredeti alap 4 ütemnél: kiindulásképp terpeszben vagyunk, innen szökkenünk le guggoló-, majd fekvőtámasz tartásba. Aztán irány vissza: guggoló támasz és terpeszállás útvonalon.

A négyütemű fekvőtámaszt angolul burpee-nek hívják. Egy amerikai tudósról, Royal H. Burpee-ről nevezték el, aki az 1930-as években fejlesztette ki a gyakorlatot. Egy egyszerű és gyors tesztet akart létrehozni, amellyel felmérhető az erőnlét. A gyakorlatsor akkor vált egyre népszerűbbé, mikor az Egyesült Államok fegyveres erői elfogadták és ezzel tesztelték az újoncok alkalmassági szintjét, miután belépett a II. világháborúba. Iskolai tornaórákon, edzéseken a mai napig itthon is sokan alkalmazzák.

Az egy hónapos kihívást azért választottam, hogy az új mozgásforma beépüljön a napi tevékenységeim közé és rendszeressé váljon. Továbbá kíváncsi vagyok, hogy az étkezési szokásaim megváltoztatása nélkül van-e értelme csinálni, végbemegy-e fizikális változás?

Miért a 4 ütemű fekvőtámasz?
- intenzív, pulzusnövelő, erősítő gyakorlat, mely minden izomcsoportra hatással van
- nem vesz el sok időt, mégis oda kell tennem magam
- egyszerűen végezhető a nap bármely szakában
- nem szükséges hozzá speciális sporteszköz és ruházat
- bent és kint egyaránt végezhető

Kivitelezése:
Napi 50 db teljesítése: 3 x 15 db és 1x 5 db közte 1-2 perces szünetekkel

Cél:
Szakszerűen, a kihívás alatt minden nap meg tudjam csinálni, hogy a jövőben kedvet kapjak az erősítő gyakorlatokhoz.

Start: 2018.02.23.
Befejezés: 2018. 03. 24.

Beszámoló a végeredményről hamarosan!



Címkék: sport kihívás négyütemű fekvőtámasz fekvőtámasz


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás