3 tipp hátfájás ellen

2017-09-04

A hátfájás gyakorlatilag népbetegség lett, alig van olyan ember, aki ne szenvedne tőle időnként. A kellemetlen érzés fáradttá és nyűgössé tesz bennünket. Azonban ha az alábbi 3 tippet beépítjük a mindennapjainkba, csökkenthetjük a hátfájás kialakulásának veszélyét.

Sportkártya
hirdetés

1. Ne ülj túl soká egy helyben

A hátfájás egyik okozója az, hogy gyakorlatilag mind ülőmunkát végzünk, egész nap ülünk egy asztalnál - és örülünk, ha az ebédidőre van lehetőségünk felkelni onnan. Nem véletlen mondják, hogy az ülés az új dohányzás. A testünk nem arra van kitalálva, hogy egész nap ülő helyzetben legyen, ez okozza a hátfájást.

A hozzáértők szerint egy munkanapból legalább 2 órát állva kellene töltenünk. Erre egyik optimális megoldás lehet az álló asztal: ha be tudsz szerezni ilyet, mindenképp fontold meg a lehetőséget. Erre azonban nem minden irodában van lehetőség.

Szuper alternatíva lehet, ha 30 percenként felkelsz, és adsz a testednek egy kis "jóga-nasit"! Mit is jelent ez? Válaszd ki a kedvenc olyan pózod, amit irodában, csinosan felöltözve is el lehet végezni - valamelyik álló pózt -, és végezd el legalább 60 mp-ig. Állíts be egy emlékeztetőt, ami fél óránként jelez neked, és irány a mosdó, vagy akár a lift!

Arra pedig mindenképp figyelj oda, hogy helyes pózban ülj a székeden, a hátad legyen kitámasztva - nem érdemes azon a széken spórolni, amin egész nap ülni fogsz!

2. Erősítsd meg a tested

Ez alatt azt értjük, hogy a hasizmod, a gerinctartó izmok, az alsó hátizmok, a medencét tartó izmok fejlesztésére is fordíts nagy figyelmet. És ez nem csak az erősíti edzéseket jelenti, hanem a jógát is. A jóga segítségével olyan izmokat tudsz megerősíteni a testedben, amelyeket egyébként nem gyakran használsz - de ha erőssé válnak, akkor tudják támogatni a további izmokat, kisebb nyomást helyezve azokra.

Figyelj oda egész nap a testtartásodra! A helyes testtartás is erősíti a megfelelő izmokat, amelynek segítségével szintén elkerülhető a hátfájás. Amikor sorban állsz, képzeld azt, hogy a fejed egy héliumos lufi, a tested pedig a madzag. A fejed el akar szállni. Próbáld ki, és érezd, hogyan alakulnak át a test izmai.

3. Jógázz rendszeresen és átfogóan

Fontos, hogy olyan jógagyakorlatokat végezz, amelyek támogatják a gerinc mind a 6 lehetséges mozgását: előre-hátra domborítás és homorítás, illetve két oldalra dőlés.

Ezzel egyenletesen erősíted meg a gerincedet tartó izmokat, és egyensúlyra teszel szert a hátadban.

Azt vedd figyelembe, hogy a jóga semmilyen módon nem erősítheti a hátfájást! Ha te ezt érzed, hagyd abba a gyakorlatot, és végezz olyat, amitől nem fáj a hátad.

Forrás: doyouyoga.com



Címkék: jóga hátfájás ülőmunka


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás