3 ok, amire nem számítottál: ezért jó a nyújtás

2017-09-06

A nyújtás hozzátartozik minden edzéshez: tudod, hogy meg kell csinálni, de nem mindig vagy olyan alapos, mint kellene.

Sportkártya
hirdetés

Pedig ha elhagyod a nyújtást és nem szentelsz neki elég időt, akkor azt fogod észrevenni, hogy egyszerű, mindennapi tevékenységek mennek majd nehezebben. Nem megy olyan könnyen felmenni a lépcsőn, és nem is érted, pedig rendesen edzel.

Ez még nem minden! Van további három ok, melyekre eddig talán nem is gondoltál, pedig a nyújtás ilyen módon is hozzájárul a fittségedhez és a tested kellemes érzéséhez.

1. A nyújtás edzés közben növelheti az edzés intenzitását

Ne azt az izmost nyújtsd, amelyiket éppen terheled! Ha azt nyújtod meg, az csökkentheti a teljesítményed, és veszíthetsz az erődből. A vele ellentétes izmot nyújtsd meg a gyakorlatok között!

Ha a mellkasod edzed, nyújtsd meg a hátad, ha a tricepszed edzed, nyújtsd meg a bicepszed. Ezzel az ellentétes nyújtással talán többször is képes leszel megismételni a gyakorlatot, amit végzel. Sőt, növelni tudod az intenzitást is.

2. A dinamikus nyújtás növeli a teljesítményt és csökkenti a sérülésveszélyt, ha edzés előtt végzed

Bevett gyakorlat, hogy nyújtást csak a fitness edzés után végzünk, előtte nem. Profi sportolók azonban gyakran beépítik a bemelegítésbe is a nyújtást, ezt dinamikus nyújtásnak nevezik.

Ez azt jelenti, hogy mozgatod az izmot, amit nyújtasz, szemben a statikus nyújtással, amikor kitartasz egy pozíciót egy bizonyos ideig. Ezzel a fajta nyújtással növelheted a teljesítményed az edzés során, szemben a statikus nyújtással, amit ha edzés előtt végzünk, az ellenkező hatást érjük el. A statikus nyújtást edzés utánra kell hagyni.

3. A nyújtás csökkenti a stresszt

A nyújtás jótékony hatást gyakorol a testre és a lélekre egyaránt. Ahogy nyújtasz, hogy az izmaid ellazuljanak, és távozzon belőlük a feszültség, úgy távozik az elmédből is. Ezáltal edzés után még jobban el tudsz lazulni, nyugodt leszel és feltöltődsz. Hiszen erről szól részben a jóga is, nem igaz? "Kicsiben" ugyanezt a hatást tudod elérni egy erősítő edzés utáni nyújtás segítségével is.

Mennyi nyújtásra van tehát szükség? 10-15 percet mindenképp tervezz be edzés utánra. Azt fogod tapasztalni, hogy könnyebben veszed a mindennapi feladatokat, és nem csak a lépcsőre felmenést.

Forrás: mindbodygreen.com



Címkék: fitnesz edzés nyújtás


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás