3 hálószobai tipp a mélyebb alváshoz

2017-09-29

Lehet, hogy rendszeresen edzel és odafigyelsz a táplálkozásra, ám a megfelelő alvást sosem tudod kipipálni a listádon.

Sportkártya
hirdetés

És nincs olyan, hogy behozod az alváslemaradást, mert arra sosincs idő. Örülsz, ha 6 órát alszol egy éjjel.

Pedig ez stresszt okoz, csökkenti a produktivitást, és bizony még súlynövekedéssel is járhat.

Mi a megoldás? Legalább amikor végre alszol, akkor igyekezz mély és pihentető alvással tenni ezt. Ehhez pedig sokszor nincs másra szükség, mint egy megfelelő alvási rutin kialakítása.

1. Ágynemű

Sokat számít az alvásminőségben az, hogy min alszol. Az ágynemű legyen kényelmes, puha anyagból, amihez jól esik hozzáérni a bőrödnek. Igyekezz olyat választani, ami természetes anyagokból készül.

Nagyon fontos a párna és a matrac minősége is, ezeken ne spórolj! A gerincednek is nagyon fontos, hogy jó matracon feküdj, ha nem akarsz úgy ébredni, hogy mindened fáj.

2. Illatok

Próbálj ki különböző illóolajokat: a kellemes illatok nagyon sokat segíthetnek a relaxációban, és ezáltal a mélyebb alvásban. Ne legyen túl intenzív az illat, mert akkor fullasztó hatást érsz el.

A levendula és a narancs olajok tuti tippek a hálószobába.

3. Digitális detox

Mélyebben alszol, ha a lefekvés előtti egy-másfél órában már nem nézel kijelzőt. Ne böngészd a telefonod, ne nézd a tévét: ilyenkor olvass, lazíts, beszélgess. Engedd az elméd pihenni.

Ha pedig mindenáron meg kell még nézned valamit a telefonodon, akkor kapcsold ki a kékfény-világítást, ezzel is kíméled a szemed.

Forrás: dailyburn



Címkék: tipp alvás pihenés


Kapcsolódó cikkek

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel Megosztás